Mercedes-Benz GLA 200d AMG Line
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Teško je bilo povjerovati da je od prezentacije prve generacije Mercedesovog najmanjeg SUV-a prošlo toliko da već imamo i drugu. U dobra stara vremena vozili smo se C klasama i GLA u Istru, obilazili stancije, maslinare, vinare i slične znamenitosti i usput upoznavali nove automobile sa zvijezdom na nosu.
Ova godina je sve okrenula naopako pa se održane prezentacije koje su se zbog sretnog timinga uspjele održati mogu nabrojati na prste jedne ruke. To ipak nije spriječilo uvoznike da nas upoznaju s njihovim novitetima. Jedan od njih je svakako Mercedes koji nesmanjenom žestinom izbacuje svoje nove modele. Stoga smo na test dobili novu, drugu generaciju GLA, vrlo uspješnog SUV-a nastalog na bazi A-klase.
Zajedno sa svim modelima koji imaju prednji pogon, poput A i B-klase te CLA, tako je i GLA napravljen na MFA2 platformi. I dok možda na prvi pogled novi GLA djeluje veće u odnosu na prethodnika, što bi i očekivali, realnost je drukčija pa je novi model kraći 1.5 cm. To se može i ne zamijetiti, kao uostalom i 1 mm širine manje u odnosu na stari model. Ali će se zato 104 mm plusa u visinu svakako zapaziti i izvana i iznutra.
Razmak između osovina također je povećan za 30 mm čime je dobiveno više prostora u kabini, ali i u cjelokupnom dojmu kada ga se gleda izvana. Zahvaljujući AMG Line opremi trag kotača je širi, što sve zajedno čini GLA puno ozbiljnijim autom za vozača. Elegantne linije, lijepa boja i AMG line dodaci poput prednje Diamond grill maske, odbojnika, pragova, kotača od 19“ te dvije ispušne cijevi i difuzora čine ga stvarno atraktivnim, a taj dojam pojačavaju i LED svjetla sprijeda i straga.
U kabini poznato okruženje u crno-srebrnom kontrastu. Iako nismo ljubitelji piano finiša, sa srebrnim prekidačima i ventilacijskim otvorima kombinacija stvarno izgleda dobro. Materijali su kakve i očekujemo u autu premium proizvođača, kao i završna obrada.
Ispred vozača umjesto instrumenata nalazi se već dobro poznati TFT ekran sada spojena s još jednim istih dimenzija 10.25“. Prvi je zadužen za prikaz instrumenata i parametara vožnje koje vozač može konfigurirati po želji ili po odabranom modu vožnje, dok drugi ekran služi za navigaciju, infotainment i sve ostale funkcije. Između sjedala nalazi se odmorište za ruku i upravljanje infotainment sustavom koje će uglavnom koristiti suvozač, jer su te funkcije za vozača smještene i na upravljaču.
Šteta je da na fotografijama ne možemo prikazati noćni doživljaj koji ambijentalno svjetlo daje, ali činjenica je da nitko koga smo vozili nije ostao ravnodušan na taj doživljaj, bez obzira na koju boju ili spektar izmjena se odlučili. Ne treba zaboraviti ni sjajan audio sustav od 225W koji pušta zvuk kroz 10 zvučnika. Odlična sjedala uz mali i dobro profilirani volan garantiraju dobar osjećaj za upravljačem. Putnici straga sada sjede puno bolje nego prije, kako zbog više mjesta za noge, tako i zbog osjetno više prostora za glave. Recimo još i da u prtljažnik stane 425 litara vaših potrepština ako ne spuštate naslone sjedala.
Na test smo dobili model 200d, što znači da je pod prednjim poklopcem bio dizelski dvolitraš koji razvija 150 KS i 320 Nm okretnog momenta. To nisu neke rekordne vrijednosti u današnje vrijeme, ali u praksi stvari djeluju potpuno drugačije. Iako i dalje nismo baš oduševljeni tanašnom ručicom mjenjača koja je smještena iza upravljača, mjenjač je nešto sasvim drugo.
Radi se o 8GDCT automatiku s (naravno) osam stupnjeva i dvostrukom spojkom koji radi savršeno. Slučaj je htio da smo GLA uzeli isti dan nakon što smo se vratili s cjelodnevnog druženja sa Porscheima na Marofu i zagorskim cestama. Najslabiji auto toga dana imao je 450 KS, najjači skoro 800, ali takvu pozitivnu nervozu pri kretanju kakvu je imao GLA nije imao nijedan od Porschea.
Prijenos snage na prednje kotače je trenutan, a mjenjač radi kao dobra automatska puška. Ako lagano krenete izrešetat će prvih nekoliko brzina u prijeđenih 100 metara. Na svaki dodir pedale gasa odmah će procijeniti treba li spustiti koju „niže“ ili će onih 320 Nm biti dovoljno za zatraženo ubrzanje. Ovakav način rada mjenjača tipičan je za sve moderne automatike zbog što veće uštede goriva, a time i smanjenjem CO2 emisija, ali opet postoje razlike od proizvođača do proizvođača. Trenutno nam se čini da Mercedesov funkcionira najbolje od svih. To se vidi i po potrošnji koja se u gradskoj vožnji kretala ispod sedam litara, što je stvarno za svaku pohvalu.
Ako se uputite nekom sporednom cestom i vozite po ograničenjima, možete potrošnju spustiti i ispod pet litara, a najbolje u cijeloj priči je da je GLA stvarno odličan za voziti. AMG Line je 15 mm niži od normalnog GLA i u kombinaciji s gumama širine 235 mm djeluje zalijepljen za cestu. Može ga se dobiti i s kotačima od 20“, ali to ne bismo preporučili jer je ova varijanta idealan kompromis između udobnosti i odličnog ležanja u zavojima.
Uz vrlo direktan i precizan volan te mogućnost mijenjanja stupnjeva ručicama iza njega vožnja može biti pravi užitak. Očito je da je Mercedes poduzeo sve da se dopadne mlađoj klijenteli po pitanju tehnologija ugrađenih u nove modele, ali isto tako nije zaboravio ni na one kojima vožnja nije samo nužno zlo, već i puno više od toga. Iskreno, ne sjećamo se Mercedesa koji je bio bolji za voziti od ovoga.
Realno gledano, teško je naći zamjerku. OK, možda vozačima starijeg kova silni ekrani u interijeru nisu omiljen detalj, ili vas ljute otisci vidljivi na piano laku, ali ova kombinaciju malog SUV-a bogate opreme, koji je uz to izuzetno dobar za voziti te minimalno žedan, teško je nadmašiti. Čak ni cijena od 361.920 kn za sve što vidite na slikama onda ne djeluje pretjerano.
Za: dizajn, odličan „pogođen“ motor, još bolji mjenjač, vozna svojstva, izuzetno niska potrošnja, bogata oprema, izvrstan audio sustav
Protiv: supermoderan kokpit nije po svačijem ukusu, sigurnosni sustavi mogu biti zamorni