KIA XCeed 1.5 T-GDi EX Way ISG
Tekst: Goran Vrhovec
Prošlo je dosta vremena otkad smo na testu imali neku Kiju. Nakon nedavne prezentacije obnovljenog XCeeda obećali smo i skorašnji test, i evo ga pred vama.
Obitelj Ceed ima četiri člana, odnosno standardni Ceed, kompakt koji je dugi niz godina okosnica Kije u kompaktnoj klasi, zatim ProCeed (elegantna Shooting Brake izvedba), standardni karavan ili Sportswagon te crossover XCeed (malo „podignut“ Ceed) koji se pokazao i kao najveći uspjeh, jer na njega otpada više od 50% prodaje cijele obitelji.
U skladu s vremenom u kojem živimo, ovaj rezultat ne treba čuditi. Ako još niste potpali pod trend SUV-ova, ili vam to financije ne dozvoljavaju, najbolji odabir svakako su crossoveri koji nude najbolje od oba svijeta. U dimenzijama i izgledu klasičnog kompakta, s troškovima održavanja malog auta, a opet s većinom svojstava zbog kojih su SUV-ovi tako popularni nalazi se i KIA XCeed.
Već je prva izvedba ovog modela pokazala da je KIA pogodila „u sridu“, a to dokazuju i prodajne brojke. Nakon nedavnog zatezanja bora (koje ćete najbolje primijetiti samo ako pored njega imate i „stari“ model), XCeed izgleda još bolje i atraktivnije. KIA se držala starog, prokušanog recepta da ako nešto nije pokvareno ne treba ga ni popravljati pa je novi XCeed minimalno izmijenjen. Nova su svjetla i poneki detalj na prednjem dijelu, no na sreću već postojećih vlasnika, njihov XCeed i dalje će izgledati svježe, što će sigurno pozitivno utjecati i na vrijednost prilikom daljnje prodaje.
U unutrašnjosti je situacija slična, sve je prepoznatljivo za svakoga tko je sjedio u nekoj od novijih KIA. Materijali su solidni, sjedala udobna, a opet s dovoljno potpore. Prtljažnik od 426 litara jedan je od najvećih u kompaktnoj klasi, što svakako dobro dođe prilikom odlaska na put. Na test smo dobili srednji paket opreme EX Way koji je pokretao 1,5-litreni turbo benzinski motor od 160 KS.
Za prijenos snage na kotače zadužen je bio ručni šest stupanjski mjenjač. Dvozonska automatska klima, kamere za pomoć pri parkiranju, sve to i još puno toga nalazi se u ovom paketu opreme. Zaista se nitko neće osjećati zakinutim za bilo što od stvari koje se danas smatraju standardom ove klase, pa čak i puno više od toga. No, nitko se nikada nije žalio na opremljenost bilo kojeg korejskog modela u posljednjih 20 godina pa sigurno neće ni sada.
Ono što je najvažnije kod svakog auta je vožnja. Iako smo se već pomalo odvikli od ručnih mjenjača u testnim autima, pravo je osvježenje vratiti se na klasiku. Posebno kada je više nego solidno snažan turbo benzinac ispod prednjeg poklopca.
Model koji smo dobili na test nije imao još ni 2000 kilometara na brojaču pa smo još imali dojam da je sve dosta tvrdo te da će i mjenjač i motor kroz koju tisuću kilometara tek početi pokazivati svoje pravo lice.
Ono što možemo zaključiti nakon tjedan dana druženja je da je mjenjač više nego solidan, preciznih hodova i „brzine“ mijenjanja stupnjeva, no i tu će se stvari još poboljšati i laganije će kliziti kako vrijeme bude odmicalo. Stupnjevi su dobro proračunati, no posebno u gradskoj vožnji čini se kao da tih 160 KS sjedi negdje skriveno. Razlog tome je dosta klasičan način razvijanja snage pa se tek iznad 2500 okretaja motor počinje buditi, a iznad 3000 počne davati ono najbolje od sebe.
Turbo rupa je dosta zamjetna ako se želite voziti ekonomično, kao što je to običaj s današnjim twin-scroll turbo motorima koji gotovo da i nemaju turbo rupu već snagu razvijaju kao atmosferski motori. Moguće je da će se i to promijeniti s kilometražom, jer deklariran je najveći okretni moment u rasponu od 1500-3500 okretaja. Nama osobno je bilo pravo osvježenje vratiti se malo u doba kada se na odgovor turba na zahtjev desne noge trebalo malo pričekati, ali zato je nakon toga krenula fešta. Upravo takav osjećaj imali smo vozeći ovu Kiju XCeed.
Tek na otvorenoj cesti gdje se svaki stupanj prijenosa može malo „razvući“, XCeed prodisao je punim plućima i onda se ukazala kompletna konjica koja je deklarirana. Takav način vožnje vrlo je zarazan i utječe direktno na potrošnju goriva, a indirektno i na opasnost po vašu vozačku dozvolu. Ipak, ako se možete suzdržati od nepotrebnog jurcanja i tu rezervu snage koristite samo kod pretjecanja, onda ćete primijetiti i druge dobre strane XCeeda. Jedna od njih je dobro držanje ceste, ali uz udobnost koja je rijetkost u današnjim crossoverima, jer inače povišene karoserije neminovno znače i tvrd ovjes kako bi se karoserija kontrolirala od pretjeranog naginjanja u zavojima. Kod XCeeda je postignut odličan kompromis koje se najbolje uočava na našim groznim prometnicama prepunih rupa i pukotina.
Tiho gutanje svega što možete staviti pred XCeed pravo je otkriće i sigurno će oduševiti mnoge koji su prisiljeni voziti nešto s velikim kotačima i niskoprofilnim gumama. O penjanju na rubnjake prilikom parkiranja da ne govorimo. Zapravo je XCeed idealan gradski auto za naše prilike, jer će osim okretnosti i prilagođenosti upotrebi u gradskim gužvama i parkinzima idealno poslužiti i za dulja putovanja otvorenim cestama. Obitelji koje u jednom autu moraju objediniti sve svoje potrebe trebale bi obavezno na svojoj listi testnih vožnji imati i XCeed.
Kada uz sve to dodamo i cijenu od 27.499 € (ili 207.191 kn ako se još niste prilagodili) te standardnu sedmogodišnju garanciju, jasno je da u današnje vrijeme objektivno nedostupnih i preskupih auta ne čude prodajni rezultati XCeeda svugdje u svijetu.
Za: dizajn, oprema, udobnost u vožnji, performanse, cijena
Protiv: osjetna turbo „rupa“