Infiniti Q50 S Sport Tech AWD
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Ako ste naš redovni čitatelj, sigurno znate i naš stav prema hibridima. Smatramo da su dobri za gradske vožnje gdje vožnja na baterije i stalno gašenje motora za vrijeme stajanja imaju smisla, no njihove prednosti nestaju čim se maknete iz gradskih gužvi, a o nekom sportskom doživljaju vožnje da i ne govorimo. Ali…
Kad smo primili poziv da isprobamo Infiniti Q50 S hibrid, moramo priznati da nas je zaintrigirala ta mogućnost. Prije svega jer smo se na dosadašnjim Infinitijima uvjerili kako je vozač u centru pažnje svakog njihovog automobila i njemu je podređeno sve.
To istovremeno znači i zadovoljstvo u vožnji, ali i performanse u rangu s drugim sportskim limuzinama. Malo googlanja na putu prema salonu Infinitija pokazalo je osnovne podatke, 3.5 V6 benzinac od 306 KS uparen je sa 68 KS snažnim elektromotorom, što sveukupno daje 364 KS. Prilično impresivna brojka, no ono još važnije, a gdje se neki konkurenti pogube i zbog toga zapravo upropaste sav trud oko visoke tehnologije ugrađene u ovakve automobile, jest mjenjač.
99% hibrida čak i u ovom ili višem cjenovnom razredu ima CVT automatski mjenjač bez stupnjeva, što je OK ako gmižete gradom. No, ako bi tu i tamo potjerali svu tu silnu konjicu malo za gušt, onda sve to pada u vodu beskonačnim zavijanjem motora koji ode u okretaje koji tamo stoje dok auto ravnomjerno ubrzava. Nema onog pravog udarca u leđa koji očekujete od ovakve ergele ispod prednjeg poklopca. I zato nam se Infiniti Q50 S već na prvu dopao. Ima klasični sedam-stupanjski automatski mjenjač, što je (barem u našoj redakciji) adut koji treba naglasiti. No, o tome malo kasnije.
Q50 inače je poslovna limuzina koja u skladu s Infiniti genima u vožnji najviše podsjeća na BMW modele. Sportske ambicije naglašava stražnji pogon (u našem slučaju AWD) te primjerno ponašanje u vožnji. Iako ne baš perolaka kategorija, Q50 S sa svojih 1.9 tona suvereno plovi autocestom, ali neće mu biti strano ni jurcanje zavojitim cestama. Prednji dio vjerno prati svaki vozačev input, pa čak i kad svjesno pretjerujete i to na manje nego idealnim uvjetima temperatura blizu minusa i mokrih cesta kakve su nas zatekle za vrijeme trajanja testa.
U normalnom modu vožnje motor se gasi na semaforima, a elektromotor pomaže benzincu pri kretanju i naglijim ubrzanjima. Baterija se puni isključivo u vožnji kada oduzmete gas, na nizbrdici i prilikom kočenja. Ne morate uokolo tražiti utičnice i punjače, najnormalnije punite benzin na benzinskoj i spremni ste za dalje. U gradskoj vožnji bez suzdržavanja u tom modu potrošnja nam se kretala oko 11 litara.
Kada smo prebacili u Eco mod, elektromotor je služio za (lagano) kretanje s mjesta da bi se benzinac priključio nešto kasnije te brže gasio kada smo oduzeli gas. Performanse su u tom slučaju nešto slabije, ali je i potrošnja pala za dvije litre, na manje od devet litara. A opet, ako ste dovoljno nagazili desnu papučicu, sve bi se vratilo na staro i odmah bi uvidjeli da silna konjica ispod poklopca nije nikuda pobjegla.
Kada već spominjemo konjske snage recimo i to da Infiniti deklarira ubrzanje od nule do 100 km/h za 5.4 sekundi i najvišu brzinu od 250 km/h. Ovakve brojke zadovoljile bi i one najzahtjevnije i čine ovaj Infiniti idealnim sleeperom na cesti. Izgledom se ne razlikuje bitno od dizelskog brata od 170 KS. Zapravo je fantastičan osjećaj znati da u trenu, ako zatreba, možete sigurno prestizati na cesti ili poniziti nadobudnog vozača Audija A6 koji vam se htio ubaciti po desnoj traci u Gundulićevoj.
Sve što smo naveli dobro zvuči, ali ne bi bilo tako da se Infiniti nije odlučio na klasični automatik. Sedambrzinski mjenjač dobro se snalazi u većini situacija, samo u rijetkim prilikama malo „zaštuca“, posebno pri zaustavljanju. No, to možemo pripisati i kompliciranom pogonskom stroju koji mora vješto kombinirati dva motora i harmonizirati njihov rad na najbolji mogući način. U svakoj prilici povlačenjem lijeve tipke iza volana prebacit ćete u neki niži stupanj prijenosa i biti spremni za ubrzanje. Ako poželite maksimalnu kontrolu, povlačenjem ručice mjenjača ulijevo ubacit ćete u manual mod i dalje je sve na vama. Brzine tada možete mijenjati ručicama iza volana (preporučamo) ili ručicom mjenjača (ne bismo baš preporučili jer su + i – krivo raspoređeni).
Kada vi preuzmete kontrolu, Q50 S pretvara se u pravog predatora na cesti. Nisko težište i kotači u kutevima karoserije omogućavaju izuzetnu dinamiku vožnje, a o zadovoljstvu vožnje skoro 400 KS snažnog auta ne treba previše trošiti riječi. Nikada ne trebate cijelu rezervu snage da bi bili uvjerljivo najbrži i ovaj Infiniti samo još jednom dokazuje kako puno „konja“ možda nije uvijek neophodno, ali je jako dobro ih imati na raspolaganju.
Aktivna sigurnost koju takav auto nudi ne mogu zamijeniti nikakvih sigurnosni sustavi (iako ih on naravno sve ima zahvaljujući sustavu Safety Shield). Volan je direktan, odziv auta trenutan i zapravo se vrlo lako naviknuti na stil koji Q50 S omogućava. Zvuk šestcilindraša vrlo se rijetko čuje, što zbog odlične zvučne izolacije, a što zbog fantastičnog Bose zvučnog sustava s čak 14 zvučnika (od kojih i tri subwoofera od 25 cm).
Kabina je cijela u sportskom štihu s niskim krovom, no ako ste u njega ušli iz nekog SUV-a, što je kod nas bio slučaj, imate osjećaj kao kad iz normalnog auta sjednete u neki Ferrari. Sve to pruža odličan osjećaj za cestu i vjerno prenosi informacije s podloge pa je povezanost vozača s automobilom potpuna.
Da rezimiramo… Do sad smo bili prilično hladni na sve što je imalo riječ hibrid u nazivu, no ovaj Infiniti prvi je auto koji ima bateriju u sebi, a u kojem bi se mogli „pronaći“. Čak se ni cijena od 406.263 kn u tom slučaju ne čini previsokom. Top model, s maksimalnom opremom i 364 KS te pogonom na sve kotače zapravo je vrlo fer ponuda.
Nema šanse da dobijete slične performanse za tu cijenu kod nekog njemačkog konkurenta, a da potrošnja bude u okvirima auta srednje klase. Velika zasluga ovom dojmu svakako ide mjenjaču koji pokazuje da se i od hibrida može napraviti zabavno vozilo kojeg će vam biti pravo zadovoljstvo voziti.
Za: izvrsne performanse, ponašanje u vožnji, bogata oprema, ekonomičnost, audio sustav, cijena
Protiv: prostranost na stražnjoj klupi za noge bi mogla biti bolja