Hyundai KONA 1.0 T-GDI 120 ROCKit
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kada smo vas prije par mjeseci izvijestili iz Barcelone o novom Hyundaievom modelu, ni začuđujuće loše vrijeme u Španjolskoj, ni neredi koji su tih dana tamo vladali zbog referenduma o nezavisnosti Katalonije nisu mogli umanjiti dobre dojmove o novom crossoveru.
Hyundai se kasno uključio u taj više nego aktualan i popularan segment pa nije imao što izgubiti. U Konu se uložilo sve, dizajnerski i inženjerski, a o bogatoj opremi da i ne govorimo.
Mnogi su se proizvođači, s više ili manje uspjeha oprobali u ovoj popularnoj kategoriji. Vjerojatno stoga što većina ima neki auto B segmenta u svojoj ponudi pa iz toga nije teško „izvući“ neki zanimljiv crossover. Zadnji u tom nizu je i Citroënov C3 Aircross o kojem ćete uskoro također čitati. Ipak, malo je njih postiglo uspjeh poput Nissana s Juke-om koji je sve i zakuhao, dok je primjerice Mazda s CX-3 pokazala da i tu ima „kruha“ za kupce s nešto dubljim džepom.
KONA je predstavljena u Frankfurtu prošle godine i odmah je pokupila simpatije novinara, ali i posjetitelja. Napravljena je na novoj platformi koja će biti osnova i za novi Hyundai i20. Nove su i primijenjene tehnologije, poput vrućeg oblikovanja i kovanja visokočvrstih čelika. Zna se da Hyundai nadzire postupak proizvodnje čelika od samog kopanja rude do gotovog proizvoda u svojim vlastitim čeličanama. Koriste se i inovativni načini varenja, poput točkastog i laserskog i lijepljenja.
Sve to možda nije bitno većini kupaca, ali navedeno se osjeti u vožnji, jer je KONA lagana, a opet istovremeno kruta. Da ova teorija drži vodu, pokazuju i rezultati EuroNCAP testiranja gdje je KONA s lakoćom dobila pet zvjezdica.
Dizajnerski je potpuno originalna i prepoznatljiva. Možda će netko napomenuti sličnost s Cactusom, no zapravo samo jedan detalj podsjeća na njega, a to su tanka prednja dnevna LED svjetla. Sve ostalo je potpuno originalno i vrlo dobro osmišljeno. Rezultat svega toga je i otpor zraka od svega Cw 0.29, što garantira tihu vožnju i nisku potrošnju. Vidi se da europski dizajneri kolo vode kada su u pitanju korejski proizvođači i zato posljednje generacije Hyundaia izgledaju upravo onako kako kupci sa Starog kontinenta to vole.
Isti ti kupci su vrlo zahtjevni (najrazmaženij, mogli bismo reći u odnosu na sve ostale) na kvalitetu materijala u interijeru. Iz tog razloga tu nije smjelo biti grešaka i previda. Uzalud cijeli posao oko odličnog vanjskog dizajna i vrhunske tehnologije u proizvodnom procesu ako se padne na ispitu kvalitete materijala instrumentne ploče ili središnje konzole. Sjedala su u našoj testiranoj verziji bila u Lime kombinaciji kože i tkanine (doplata 2.500 kn) pa su zbog toga djelovala prilično sportski. Sam oblik je vrlo dobar i drži tijelo bez obzira na vaš stil vožnje. Središnji dio infotainmenta je ekran veličine 5“ koji je dobro uklopljen u cjelokupni izgled kokpita.
Ono što nas je oborilo s nogu je da je testirani model imao Premium audio sustav, ni manje ni više nego high-end proizvođača Krell. Ako nas pamćenje ne vara, to je prvi izlet ovog ezoteričnog hi-fi brenda u automobilske vode. Osam zvučnika brine se da koncertni dojam u kabini zaista bude na razini kakavu garantira ime Krell.
Krenimo konačno malo i na mehaniku. U ponudi su zasada i dalje samo dva benzinska motora, trocilindrični jednolitreni turbak od 120 KS znan iz i20 Activ-a te 1,6-litreni o kojem ste mogli sve doznati u izvještaju s prezentacije Kone.
Na test nam je došla slabija verzija koja se može dobiti u gotovo svim kombinacijama opreme, i sigurno će biti glavni izbor kod prodaje Kone na našem tržištu. Osim navedenih 120 KS, puno je bitnije da je 172 Nm okretnog momenta dostupno već od 1500 okretaja. Time se osigurava temperamentna vožnja u gotovo svim režimima vožnje, uz trenutno ubrzanje i karakterističan, ali prigušen zvuk trocilindraša.
Veliku ulogu u svemu igra i odlično pogođen šeststupanjski ručni mjenjač koji vrlo dobro radi svoj posao, a prijenosi za razliku od mnogih drugih sličnih modela nisu predugi. Zato je i temperament više nego solidan, puno bolji nego što to suhe brojke od 12 sekundi do stotke i najviše brzine od preko 180 km/h pokazuju. Snage uvijek ima dovoljno za ubacivanja u kružni tok u Novom Zagrebu ili prestrojavanje na avenijama. Bez obzira na to, emisija CO2 je 125 g/km, a potrošnja u gradu ne prelazi 7,5 litara.
Vozačka pozicija je malo povišena, što će posebno cijeniti pripadnice ljepšeg spola zbog bolje preglednosti. Ovjes je klasičan s torzionom šipkom straga (jači model s pogonom na sve kotače ima multi-link), ali više nego dobro odrađuje sve zadatke koje smo mogli staviti pred njega. Zasigurno kotači od 17 inča i niskoprofilne gume imaju svoj dio zasluga za odlično držanje ceste i dinamičnu vožnju zavojima.
Realno gledano, zaista će vrlo mali postotak kupaca poželjeti nešto više od ovoga. 175 KS iz jačeg četverocilindraša zvuče primamljivo, ali dolaze u paketu s pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem, što onda adekvatno utječe i na cijenu. S ovim, više nego solidnim paketom opreme ROCKit i par dodataka ova KONA košta 146.690 kn, što je odlična protuvrijednost za uloženo. Kako bi dodatno istaknuli svoju osobnost, KONA vam nudi mogućnost izbora jedne od deset dostupnih boja karoserije i dvije boje krova (Dark Knight i Phantom Black). Ukoliko se odlučite za ovakvu Acid Yellow (doplata 3.200 kn), sigurno nećete proći nezapaženo. Drugim riječima, You drive it. You define it.
Sa standardnom petogodišnjom garancijom te vrlo modernim izgledom i stilom, ne treba brinuti za pad vrijednosti ili probleme oko eventualne daljnje prodaje jednog dana. Hyundai se odavno potvrdio da vrijedi i na duge staze.
Za: izgled, kvalitetna izrada, bogata oprema, snažan, a štedljiv motor, zabavna za voziti, sjajan audio sustav
Protiv: skroman izbor motora