Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi

Tekst: Goran Vrhovec

Nakon više nego uspješnog izleta u segment jurilica s fenomenalnim i30 N, Hyundaieva ofenziva s i30 ne posustaje. Najnovija izvedba je nazvana Fastback, što zvuči, ali i izgleda puno bolje od Elantre koju zapravo ovaj model zamjenjuje.

Coupei s četverim vratima postali su mainstream u višim kategorijama premium proizvođača, no Hyundai misli da bi i kupci skromnijih prohtjeva mogli jednako uživati u dizajnerski skrojenim automobilima. Fastback ipak nudi pet vrata, ali na prvi pogled to se ne vidi. Glavna je stvar da se izgledom dosta razlikuju od bazičnih kompakta na kojima su nastali, kao i to što na uštrb malo praktičnosti daju dašak ekskluzive.

No, dok su jeftin(ije) trovolumenske limuzine poput Fiata Tipa i sličnih prvenstveno zamišljene za tržišta skromnijih mogućnosti, Hyundai s Fastbackom zapravo nudi iskorak na bolje u odnosu na „normalni“ i30. Osim izgleda, koji je sigurno privlačniji, dulji je 11.5 cm u odnosu na kompakt te niži 2.5 cm, što ističe kupeovsku liniju. Zbog duljine narastao je i prtljažnik za korisnih 55 litara pa ćete s Fastbackom prevesti osjetno više prtljage nego s klasičnim i30.

Za one kojima ove brojke nisu primarne, recimo da je podnica Fastbacka pola centimetra bliže cesti te da je ovjes 15% krući od standardnog i30. Kada na to dodamo i serijske 18“ kotače i nanovo kalibriran upravljač, jasno je da bi zapravo vozač Fastbacka trebao biti u centru pažnje. Ni ostali putnici neće se loše osjećati, jer u Fastback bez problema stanu četiri odrasla putnika od 180 cm, što ga čini primamljivim odabirom i za malu poslovnu limuzinu. A za one još sportskijih ambicija preporučamo da malo pričekaju, jer stiže i N izvedba Fastbacka. To bi mogao biti sjajan sleeper koji će uhvatiti brojne razvikane sportaše na spavanju.

Zasad se ipak koncentrirajmo na naš testni model. Pokretao ga je 1,4-litreni benzinski turbak od 140 KS. Ne baš sjajna iskustva s potrošnjom 1,0-litrenog turbaka iz i30 malo su nas pokolebala, no bez razloga. Ovaj motor je sve što zapravo možete tražiti u ovakvom automobilu. Ako baš zapnete, stići će do stotke za mrvicu iznad 9 sekundi, a potegnut će i preko 200 km/h i sve to uz potrošnju koja u gradu nije prelazila 8,2 litre.

242 Nm dostupna su već od 1500 okretaja pa je za svako pretjecanje dovoljno samo malo jače nagaziti na „glasnu pedalu“ ako ste iznad tih okretaja. Ako niste, onda ćete pričekati sekundu dok turbo ne primi. Bez obzira što u sebi ima temperamenta, Fastback djeluje vrlo solidno i zapravo vas ne mami na bržu vožnju, više u stilu „mogu ako hoću, ali ne moram“.

Uočljiv je pozitivan pomak u držanju ceste i manjem naginjanju karoserije u zavojima pa uz pravovremeno rukovanje preciznim mjenjačem sa za nijansu predugim hodovima, možete zaista lijepo voziti nekom državnom cestom. Ako se držite propisa, bit ćete nagrađeni izuzetno niskom potrošnjom pa smo mi tako uspjeli na dionici od Šibenika preko Knina, Gračaca sve do Udbine stići s potrošnjom od 4,9 litara. Baza je odlična po pitanju ovjesa i krutosti karoserije i stvarno jedva čekamo da vidimo N izvedbu na djelu. Do tada će Fastback biti zanimljiva alternativa svima koji se žele istaknuti, a opet ostati u okvirima cijene primijenjenim kompaktnoj klasi.

Uz bogatu serijsku opremu, atraktivan izgled te standardnu pouzdanost na koju smo navikli kod Hyundaia, nema razloga da i Fastback ne nastavi s bildanjem imidža korejskog proizvođača. Petogodišnje jamstvo dolazi kao standard, a trend benzinskih motora koji polako, ali sigurno skidaju dizelaše s trona samo su još jedan adut u Fastbackovom rukavu.

Za: zanimljiv izgled, prostrana kabina, veliki prtljažnik, temperamentan motor niske potrošnje
Protiv: iz nekih kuteva ne izgleda tako dobro, lagana turbo rupa