Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 7DCT Premium Plus
Tekst: Goran Vrhovec
Iza poduljeg imena skriva se jedan od najboljih karavana C segmenta. To i ne čudi, jer je i kompaktna verzija s istim mjenjačem i motorom, a koji smo nedavno testirali pokazala da je Hyundai zakoračio u prvu ligu.
Obzirom da kod nas malo koja obitelj može imati dva ili tri auta za različite namjene u kućanstvu, svi se trude da u tom jedinom objedine što više svojih potreba. Ako je riječ o obitelji s dvoje ili više djece, jasno je da kompaktna izvedba nije pravo rješenje i da će mnogi gledati prema nekom SUV-u, crossoveru (skupo) ili karavanskoj izvedbi željenog auta. Kod Hyundaia takvi se modeli zovu CW, a ne SW iako je kod predstavljanja najdulje izvedbe i30 bilo govora o Toureru. Bez obzira na to, svi kod nas koriste stari naziv „karavan“ koji je prije više od pola stoljeća u uporabu uveo Opel. Hyundai i30 je (kao i Opel) osmišljen i dizajniran u Rüsselsheimu, no tu sve sličnosti prestaju. Dok Opel polako, ali sigurno tone u zaborav, Hyundai grabi naprijed koracima od sedam milja. Nedavno predstavljen i30 u N izvedbi skuplja hvalospjeve sa svih strana, što je samo znak da su bivši zaposlenici M odjela iz BMW-a koji svoj kruh sada zarađuju u Hyundaiu odradili sjajan posao. Ipak, za to im je trebala dobra baza, a novi i30 to svakako jest.
U odnosu na kompakt, CW je dulji 24.5 cm pa mu duljina sada iznosi 458.5 cm. Sve drugo poput međuosovinskog razmaka i širine ostalo je isto kao kod manjeg brata, popriličnih 265 cm i 179 cm. Ozbiljnost pristupa pokazuje i činjenica da je straga multi-link, a ne neka jeftinija verzija ovjesa. Na testu smo imali top model po pitanju opreme i motorizacije, a da se vidi raskoš Hundaieve ponude, ubačen je i sjajan sedambrzinski automatik s dvije spojke.
1,6-litreni CRDi motor dolazi u nekoliko varijanti snage, a ova od 136 KS predstavlja trenutni vrh ponude dizelaša. U unutrašnjosti prevladava sivilo kvalitetnih materijala, no malo više razigranosti ne bi bilo naodmet. Po broju tipki na volanu, ali i oko mjenjača vidi se da Premium Plus izvedba stvarno ima gotovo sve čega se možete sjetiti, od grijanja sjedala i upravljača, čitanja znakova itd. pa time stvarno može poslužiti i kao solidan poslovni auto. O taksistima i Uberovcima da ne pričamo… Prtljažnik u standardnoj konfiguraciji daje čak 605 litara, a obaranjem naslona kad zagusti to se povećava do maksimalnih 1650 litara pa bi obiteljski odlasci na odmor trebali biti bez prevelikih glavobolja oko smještaja svih potrepština.
Što se tiče motora, on blista uglađenim radom, a savršeno se nadopunjava s DCT mjenjačem. Čini nam se da je način razvijanja snage prenježan pa djeluje kao da su neki od tih 136 KS zaspali. No, odgovor se vjerojatno skriva u činjenici da razvija 300 Nm okretnog momenta, dok neki konkurenti nude više iz iste zapremine (Fiat i Alfa 320 Nm). Možda mu manjka eksplozivnosti, ali teško da ćete se smatrati podmotoriziranim. Sprint do stotke skoro tonu i pol teški CW svladava u manje od 11 sekundi, a ako ustrajete na gasu, stići ćete skoro do 200 km/h. To znači da putna brzina od 130-140 km/h znači ugodnu, tihu i štedljivu vožnju, obzirom da krstarenje u sedmom stupnju pri tom tempu zaista povoljno djeluje na potrošnju i nizak stres putnika. Uz malo pažnje, tank od 50 litara pri takvoj vožnji bit će vam dovoljan za 1000 kilometara. U gradu se potrošnja kreće malo iznad sedam litara, što uz sve navedeno zaista nije puno. Ako ste već izdvojili više od 200.000 kn za Hyundaiev karavan, onda vam vjerojatno decilitri gore i dolje ne predstavljaju problem.
Puno je važniji dojam vožnje, a on je mogli bi reći siguran i umirujući. Ničime vas i30 CW neće nagnati da idete loviti desetinke ili da cvilite gumama po zavojima, iako je kontrola naginjanja karoserije vrlo dobra i ne postoji opasnost od morske bolesti ako vozite punicu. Osim ako niste sami i stvarno vam se žuri, a cesta je inspirativna, onda ćete vjerojatno posegnuti i za ručicama iza upravljača i prebaciti se u sportski mod. Već spomenuti multi-link tada dolazi do izražaja jer i30 prati zadanu putanju kao „po špagici“. Zapravo, da ovjes nije tako dobar, onda ni ne bi imali potrebu za više snage u motoru ili barem malo više agresivnosti u njenoj isporuci. Ovako ćete se često zateći da imate pedalu gasa zabijenu u pod s dojmom da bi još 20 li 30 KS bila prava mjera za top model dizela u i30. Dulji rep i više težine straga malo mijenja raspored težine i zapravo je karavan bolje izbalansiran i mrvicu mirniji u zavojima od svog kratkog brata.
Po svemu sudeći, evidentno je da su u Hyundaiu stigli do samog vrha klase i da više nema nikakvog razloga da se odabere neki od europskih konkurenata. Naravno, napredak košta, kao i bogatstvo opreme i tehnologije koja je sadržana u novom i30, posebno u najbogatijoj opremi kakva je ova. To za sobom nosi i cijenu od 207.630 kn. Naravno, da idete slično opremiti Golf sa slabijim motorom od 115 KS, platili biste 236.000 kn, što onda stavlja stvari u perspektivu da je još uvijek Hyundai osjetno povoljniji i s duljom garancijom od 5 godina. Upravo zbog toga bi i držanje vrijednosti trebalo biti vrlo dobro pa ni kod daljnje prodaje ne bi trebali imati problema oko postizanja dobre vrijednosti.
Za: kvalitetno i promišljeno napravljen karavan, izuzetno bogata oprema, vrlo uglađen motor, sjajan mjenjač s dvije spojke
Protiv: dizajnerski malo više hrabrosti ne bi bilo naodmet, iako se radi o najjačem dizelu u ponudi, više snage ne bi škodilo, obzirom na ovjes i ostalo