Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI 100 Premium
Tekst: Dubravko Kuleš
Prošle godine osvježeni i20 ipak je, unatoč nekim sumnjama, iznjedrio i Active izvedbu. U Hyundaiju su odlučili da trebaju ponuditi i20 Active jer Kona je veća, naprednija i naravno, skuplja, a to nekome jednostavno ne treba.
Čekajući suprugu na parkingu tvrtke u kojoj radi prilazi mi gospođa u ranim četrdesetima, vadi mobitel i pita smije li poslikati i20 Active. Naravno, rekoh, a ona će kako mora poslati sliku mužu da vidi kako i20 može super izgledati. Gospođa napravi tri, četiri fotke, spremi mobitel, zahvali i pomalo nezadovoljno ode prema prilično novoj Opel Corsi, očito ljuta na muža koji joj nije kupio željeni Hyundai i20, nego je, kao i mnogi „odigrao na sigurno“ i – pogriješio.
Da, i20 Active izgleda atraktivno. Testni je bio tomato crvene boje, u Premium paketu dolazi na 16-colnim naplatcima, dok Active zapravo znači crne široke zaštitne letvice po donjem dijelu vrata, plastične zaštite po rubovima blatobrana, pragovima, sprijeda i otraga uz dodatak sivih zaštita koje daju konkretan, robustan, offroaderski izgled i opravdavaju oznaku Active. Posebno robusno izgleda prednji kraj, ali nije sve u vizualnom dojmu, jer i20 Active ima funkcionalno 20 mm povišenu podnicu pa je aktivniji uz manje rizika na nekom makadamskom puteljku s travnatom izbočinom po sredini. Jasno je da ovaj auto nije nikakav terenac nego moderan gradski crossover s kojim će biti jednostavnije popeti se na neki gradski „rinzol“. Testnom automobilu dodatnu atraktivnost daju Phantom crni krov s krovnim nosačima i sjajno crna kućišta retrovizora, ali to košta dodatnih, no prihvatljivih 3.400 kuna.
Kakav je iznutra?
Interijer djeluje manje aktivno i atraktivno nego vanjština i tu razlika spram i20 nema. Detaljnije razgledavanje će otkriti crvene šavove na kožom obloženom upravljaču, oblogama sjedala i podnožju ručice mjenjača. Plastika nije isključivo tvrda, ali prevladava. Kvaliteta izrade je dobra bez ikakvih iritirajućih zvukova. Klima je unatoč predzadnjem paketu opreme ručna, a iznad prekidača je 7“ LCD zaslon s multimedijom, DAB radiom, glasovnom funkcijom, kamerom koja nadopunjuje rad stražnjih parkirnih senzora i navigacijom s doživotnim ažuriranjem. Hyundai za paket NAVI traži razumnih 3.500 kuna.
Drugi po veličini Hyundaijev model oduševljava ponudom prostora, a posebno je ugodno sprijeda. Na prednjim sjedalima ima prostora i za dvometraše, a ni otraga nije skučeno. U i20 Active se sasvim udobno mogu smjestiti četiri odrasle osobe, dok 326 litara prtljažnoga prostora može primiti njihovu prtljagu, ako budu razumni.
Upravljač je ugodan, nije pretanak i ima neke funkcije na sebi. Sjedala su solidna, vozačevo se podešava prema visini, a nagib naslona, mada ručicom, dosta precizno. Stražnja klupa je djeljiva u omjeru 1/3:2/3.
Kakav je u vožnji?
Pri odabiru motorizacije nema puno razmišljanja. U ponudi nema dizela, jer ga kupci u ovom modelu nisu ni tražili. Može se birati litreni trocilindrični benzinac sa 100 KS i ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, kao što je bio slučaj u testnom automobilu ili snažnija opcija sa 120 KS, jednim stupnjem više ili čak 7-stupanjskim automatikom s dvije spojke.
Motor nije primjer uglađenosti, ali niti ne iritira vibracijama ili zvukom. Kad je hladan osjeti se lagano podrhtavanje u području naslona sjedala, no i to se brzo dovede u normalu. Zvuk je karakterističan za trocilindraša, ali je čujniji pri visokim okretajima za koje realno nema potrebe. Do cca 1.800 okretaja je motor inertan, ali se tada budi i sasvim je ugodan za vožnju. Nema potrebe za okretajima iznad 4000, jer već se odradi glavnina posla i bude dovoljno brz za praćenje i dinamičnijeg prometa. Na auto cesti se s lakoćom održavaju zakonske i brzine u okvirima policijske tolerancije. Ipak je ovo gradski crossover koji ima drugačije zadatke i nije mu cilj biti najbrži, ali da može biti solidno brz, može.
U velikoj gradskoj gužvi potrošnja se može približiti, pa čak i prijeći devet litara, ali računajte s oko osam. Na otvorenoj cesti se može voziti s manje od šest, a prosjek testa je bio 6,8 l/100 km. Ovjes je dosta bučan i možda čak i nešto tvrđi od očekivanog, posebno na kraćim i oštrijim gradskim neravninama ili nerazumno oblikovanim ležećim policajcima. Na duljim neravninama je udobnost zadovoljavajuća, dok u zavojima nema pretjeranog naginjanja. Ručni 5-stupanjski mjenjač ima prilično dugačke hodove, ali je precizan. U smirenoj vožnji neće biti problema, a želite li juriti Hyundai ima N-a.
Trebam li ga kupiti?
Unatoč činjenici da Hyundai ima u ponudi vrlo modernu i atraktivnu Konu, i20 Active ima svoju publiku. Manjih je dimenzija i Konini dodatni centimetri nekad mogu biti ključni pri traženju parkinga. Hyundai i20 je gradski, ali i međugradski auto. Dovoljno je prostran za manju obitelj pa može biti prvi i jedini auto u obitelji. Dostupan je za manje od 100.000 kuna, što je skoro 25.000 kuna manje od najjeftinije Kone.
Testni primjerak s Premium opremom košta 118.600 kuna, uz doplate (boja, crni krov, paket NAVI) cijena se penje na 128.060 kuna što je već 4.500 kuna više od najjeftinije Kone, ali ona ima 120 KS i ručni 6-stupanjski mjenjač. Tako pak motoriziran i20 Active košta 2.500 manje od ulazne Kone. Kao i uvijek, sve ima svoje prednosti i nedostatke, ali i kupce.
Za: atraktivan izgled, prostranost, solidna oprema, dobar motor, povoljne doplate
Protiv: bučan ovjes, ručna klima u visokoj razini opremljenosti