Ford Kuga PHEV ST Line X

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Prije nešto više od godinu dana čitali ste o našim iskustvima s Fordovim malim crossoverom Pumom. Oduševljenje svih kolega novinara jasno je pokazalo da Ford i dalje zna napraviti zabavan auto i da hibridna tehnologija ne znači nužno i kastraciju od zadovoljstva u vožnji i ručnog mjenjača. Svi koji su vozili njihove modele, znaju da su im glavne prednosti upravo to – odlično pogođen ovjes, upravljivost i osmijeh na licu kakav ne može osigurati nijedan Audi, VW, Škoda ili Nissan, bez obzira na njihove prodajne brojke na našem tržištu.

Kao što znaju već i vrapci na grani, živimo u dobu SUV-ova i crossovera. Stoga ne čudi da svi proizvođači imaju cijeli dijapazon kvazi terenaca ili barem „podignutih“ modela koje tržište toliko guta. Da povišena karoserija ne mora biti nužno i loša stvar vidi se iz Puminog primjera pa kada smo na test konačno dobili i novu Kugu, očekivanja su prirodno bila vrlo visoka.

Treća generacija Kuge nema lak zadatak. Mora nastaviti odlične prodajne brojke svoje dvije prethodnice koje su prodane u milijun primjeraka, čime je Kuga treći po redu model u Fordovom portfelju i dovoljno govori o njenom značaju za Plavi Oval. Da se misli ozbiljno pokazuje i izbor motorizacija koje je Ford osigurao za svoj novi SUV.

Samo hibridnih izvedbi imamo tri, od FHEV (Full Hybrid) izvedbe koja stalno žonglira između strujnog i klasičnog pogona, preko PHEV (Plug-in) izvedbe koju testiramo pa do MHEV (Mild Hybrid) koja nudi mali električni potisak uz inače standardne benzinske ili dizelske motore. A tu su i upravo ti, klasični motori, benzinski i dizelski tako da stvarno nitko neće ostati zakinut za opciju koja mu najbolje odgovara.

U skladu s trendovima, po dimenzijama je nova Kuga narasla, i to toliko da po brošurama nudi najviše mjesta za putnike u svojoj klasi. U širinu to iznosi 44 mm više, u duljinu 85 mm. To nije mala stvar, posebno ako imate djece pa krenete na odmor s kompletnom prtljagom. Kada smo već spominjali neke konkurente, recimo da je osjetna razlika u ponudi prostora u odnosu na Qashqai ili Sportage pa iako spada u istu kategoriju, Kuga kao da je broj veći auto.

To postaje nedostatak ako se uglavnom vozite po gradu (gdje PHEV i ima najviše smisla ako mislite voziti na struju), jer nešto veće dimenzije svakako utječu na lakoću parkiranja. Tu onda uskače elektronika, kamere i stvarno iznimno bogata ponuda drugih asistencija, pa čak i autonomno parkiranje ako niste toliko vješti da to sami napravite.

Ono što se ne vidi na prvi pogled je da je nova Kuga lakša za 90 kg od svoje prethodnice (sada mrvicu ispod 1.700 kg), što je obzirom na povećanje dimenzija odličan rezultat i garantira nižu potrošnju i bolja vozna svojstva. Opet smo kod toga, no jednostavno je neizbježno kad govorimo o nekom Fordu iznova naglasiti upravo tu vozačku komponentu.

Prodavači Forda bi morali inzistirati da svi posjetitelji salona obavezno sjednu u auto i naprave krug prije nego uopće počnu pričati o nekim konkurentima.

Tada će u drugi plan pasti pomalo neugledna plastika na nekim dijelovima kabine, no što se tiče osjećaja kada sjednete ispred volana – zamjerki nema. Profiliran obruč, mjenjač kojim se upravlja okretanjem kao na starijim Jaguarima, pregledni instrumenti, prekidači za grijače, ventilaciju te klasični dvozonski klima uređaj kojim upravljate direktno bez zabijanja u neke izbornike na ekranu dobro su došli detalji za sve koji ne pate od minimalizma koji ide nauštrb funkcionalnosti pa i sigurnosti.

Konačno dolazimo i do motora, odnosno pogonskog sklopa. Radi se o 2.5-litrenom benzincu koji radi u Atkinsonom ciklusu i isporučuje 225 KS na prednje kotače. Uz bateriju od 14.4 kWh koja se puni za 3.5 sata na 7.4 kW WallBox punjaču, nudi pogon na struju dostatan za gradskih skoro 50 km.

To je dovoljno za ubrzanje do stotke za malo iznad 9 sekundi, čime će biti zadovoljni i oni zahtjevniji vozači. Ako budete ustrajni na gasu, Kuga će prebaciti i 200 km/h najveće brzine, no to sigurno nije glavni adut kod kupnje ovakvog auta.

Kuga u ST Line X opremi ima još dotjeraniji ovjes koji drži pod kontrolom karoseriju kada si date malo više oduška na zavojitim cestama. Čak i kada smo iscrpili bateriju, prosjek potrošnje nam je bio 6,4 litre. Na našem putu prema Istri na auto cesti smo uživali u Bang&Olufsen ozvučenju i prosječnoj brzini od 145 km/h. Na povratku smo se odlučili za staru riječku i tamo je Kuga došla do izražaja kao SUV koji se vozi bolje nego što bi očekivali. Tiguan ili Qashqai se mogu samo sakriti…

Ovjes upija neravnine, ali drži stvari pod kontrolom i u praksu prenosi vozačeve želje koje on diktira preko vrlo direktnog volana. Jedina zamjerka pogonskom sklopu je CVT mjenjač. Iako dobro simulira „šaltanje“, u vožnji se ipak ne može usporediti s nekim automatikom s dvostrukom spojkom. No, očito je da su hibridi u velikoj većini osuđeni na CVT-e. Ono što tješi je puno tiši i kultiviraniji motor pa se CVT toliko ne primijeti, kao recimo kod RAV4.

Ne postoje ni polugice iza upravljača pa da vozač po svom nahođenju mijenja stupnjeve prilikom „entuzijastične“ vožnje. Očito sve ide prema odstranjivanju vozačkih prioriteta, a prema sve većoj autonomiji vožnje. Tu recimo Kuga iznimno dobro stoji pa čak i na autocesti. Nudi mogućnost autonomne vožnje i to suvereno, bez lelujanja od crte to crte. Ipak, iako je i to napredak, nas prvenstveno zanima vožnja s vozačem, a tu je Kuga kao vodeća u svojoj kategoriji.

Stoga ako ste poput našeg susjeda koji nas je već prvi dan testa dočekao na parkingu sa svojom novom Kugom PHEV, bezbrojnim pitanjima i nesigurnostima oko opravdanosti svog izbora, budite bez brige – Kuga PHEV idealan auto za vas. Bez obzira u kojem smjeru nas budućnost vodi, s Kugom ćete biti spremni na sve.

Za: bogata oprema, prostranost, odlično pogođen pogonski sklop, vozna svojstva, ekonomičnost
Protiv: CVT mjenjač, vanjski dizajn, plastični detalji u kabini