Dacia Duster 1.6 SCe 4×2 Prestige
Tekst: Dubravko Kuleš
Nakon brojnih izvedbi Dacijinog SUV-a, na red je došla jedna pomalo neobična kombinacija u obliku najbogatije opreme i atmosferskog 1,6-litrenog benzinca. Koga to može zanimati? Nekoga tko nije zaljubljenik u tehnologiju, ne želi platiti mnogo, ali želi atraktivan izgled, kameru, navigaciju…
U trendu turbo motora već smo pomalo zaboravili kako je voziti auto s atmosferskim benzincem pa je prvotni osjećaj bio malo zbunjujući, jer se pritiskanjem papučice gasa ne događa ništa spektakularno, ali ni dramatično zabrinjavajuće. Onako, pomalo anemično. Nešto slično kao kad gledate film, radnja se razvija, a vi čekate da se konačno nešto žešće dogodi, ali bez toga završi film.
Nekako je uobičajeno da okretanjem ključa u Dusteru ispod prednjega poklopca „zabrunda“ dCi motor. Ovaj puta nije bilo tako. Kao prvo, ne okrenete ključ nego pritisnete tipku, a onda se tiho i mirno probudi Nissanov atmosferski benzinac obujma 1,6 litara i najveće snage 115 KS. To je 10 KS više nego je imao stari Dusterov benzinski motor. Pritisnete papučicu gasa, Duster se pokrene, kazaljka brojača okretaja se penje, nekako lijeno, ali se penje, a isto vrijedi i za kazaljku brzinomjera.
Odmah postane jasno kako je to auto za smirenu vožnju, bez pretjerane dinamike. Motor je vrlo uglađen, pri nižim okretajima do cca 3.500 – 4.000 skoro nečujan. Za razliku od Dustera dCi, s 1.6 SCe kreće se u prvom stupnju prijenosa. Mjenjač je dobar, lagano putuje kroz svih pet stupnjeva. Obzirom na karakteristike motora, bude li složenijih situacija u prometu, prestrojavanja ili pretjecanja bit će potrebno posegnuti za stupanj, možda i dva nižom „brzinom“.
I dok kod dizela ili turbo benzinaca indikator promjene stupnja skoro stalno sugerira viši stupanj prijenosa, ovdje se znalo dogoditi da smo po navici i sluhu promijenili stupanj više, ali mali simbol mjenjača je pokazao da još nije vrijeme i traži niži stupanj prijenosa. Prihvatite li činjenicu da se s ovim autom ne juri, moći ćete na otvorenoj cesti proći s manje od sedam litara, dok gradska kretanja i gužve mogu izvući i preko devet. U prosjeku je Duster na testu trošio 7,5 l/100 km.
Duster SCe je ugodan za voziti zbog uglađenog motora, solidnog mjenjača, ugodnog upravljača, ali i zbog samog osjećaja u unutrašnjosti koja smije nositi oznaku „prestige“. Da, plastika je tvrda, ali je upravljač lijepog dizajna, primjerenog promjera i obložen kožom. Na središnjoj konzoli je 7-inčni zaslon s navigacijom i slikom stražnje kamere koja pomaže pri preciznom parkiranju.
Spustite pogled niže i vidjet ćete lijepo dizajnirane kružne prekidače automatskog klima uređaja koji podsjećaju na Alfine. No, nisu samo lijepi nego se jako fino, skoro premium osjećajem pod prstima okreću pri podešavanju temperature ili jačine puhanja ventilacije. Sjedala su udobna, obložena posebnim „prestige“ presvlakama.
Pogledamo li Duster Prestige izvana poželjan je zbog atraktivnih 17- colnih Maldive naplataka, uzdužnih krovnih nosača i elegantno profinjenih, uskih dnevnih svjetala, slično kao kod Méganea.
Sve ovo što smo nabrojili, uz doplatu za kartografiju Istočne Europe, „hands free“ karticu i metalik boju testirani Duster 1.6 SCe Prestige košta 124.000 kuna. Doplatite li još 19.000 kuna, dobit ćete 4×4 pogon. No, ako ste štedljivi, onda Duster SCe može koštati i samo 102.900 kuna. Uz to, za 5.000 kuna Dacia nudi opciju ugradnje plina, ali samo uz osnovni paket opreme. Moramo spomenuti da ovo nije jedini benzinski motor u Dusteru. Dostupan je i novi TCe sa 130 KS.
Za: cijena, oprema, povoljne doplate, prostranost, prekidači klima uređaja, izgled s aluminijski naplatcima, tih i ugodan motor
Protiv: pomalo anemičan motor, plin dostupan samo uz osnovnu opremu