Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Feel
Tekst: Dubravko Kuleš
C3 Aircross je istinski Citroën, od originalnog izgleda do privlačne akcijske cijene. Možda vam se čini poput nekog šminkerskog off-roadera, što u neku ruku i je, ali bez 4×4 pogona. Ovo je još jedan dokaz da SUV može biti zanimljiv s benzinskim motorom.
Nakon što je završio svoju Picasso priču, jer tko više pita za jednovolumene, Citroën se okrenuo prema rastućem i vrlo popularnom SUV segmentu. Nakon uspjeha C5 Aircrossa, u drugoj polovici 2017. stigao je na tržište manji C3 Aircross, čime je u tvornički muzej poslan C3 Picasso, a krenula je nova generacija SUV-ova izražene osobnosti.
Osobnost je poput sinonima za Citroën i s njom nikad nisu imali problema, osim možda u vrijeme Xsare. Vratimo li se tri – četiri desetljeća unatrag i iz te perspektive se sjetimo kakve su nam aute predviđali u futurističkim 2010. ili 2020. kao da vidimo C3 Aircross. Ako nisu bili lebdeći i hiperaerodinamični, onda su bili upravo ovakvi, visoki, pomalo kutijasti, s neobičnim prednjim krajem, čak i pomalo nezgrapni. Nekad su nam izgledali poput igračaka, sad ih baš takve vozimo. Ipak, malo je takvih auta danas, kao da proizvođači više igraju na sigurno, a da to baš i nije tako riskantno pokazuju Nissan Juke i C3 Aircross.
U PSA grupaciji „potpomognutoj“ Opelom imaju tri tržišna gradska SUV igrača. C3 Aircross je, recimo to kolokvijalno, za otkačenjake. Peugeot 2008 je gradski ljepotan i baš je nejasno zašto bi netko uz ova dva kupio Opel Crossland X. Možda zbog znaka na nosu i uspomena na gastarbajterske dane.
Vratimo se C3 Aircrossu. U testnoj izvedbi, najjeftinijoj u trenutnoj ponudi, izgleda vrlo privlačno. Bijela boja karoserije je još u trendu, a kombinacija s crnim krovom je „must have“. U ponudi je osam boja karoserije, tri boje krova i pet ambijenata unutrašnjosti. Moguće je kombinirati čak 85 opcija personalizacije. S obzirom na cijenu, koju ćemo kasnije napisati, zvuči dosta nevjerojatno da je ovaj „akcijski“ C3 Aircross opremljen dvobojnom karoserijom, krovnim nosačima, crnim, električno sklopivim retrovizorima,…
Vrlo robusno izgledaju umetci u branicima prema uzoru na pravi terenac kao i crni plastični rubovi koji okružuju cijeli auto. Prednji kraj prepoznatljiv s visokom postavljenim dnevnim LED svjetlima povezanim s rastegnutim „double chevronom“. Maska motora između velikih glavnih svjetala ima saće koje prate oblik unutrašnjih otvora za ventilaciju. Želite li nekoga zbuniti pitajte s udaljenosti od dva – tri metra jesu naplatci aluminijski ili su plastični poklopci. Vjerujemo da će mnogi pomisliti na ono prvo i – pogriješiti.
Kakav je iznutra?
Ono što će se mnogima svidjeti, a logičan je nastavak vanjskog izgleda i dojma, je visoka pozicija sjedenja. Dodamo li tome velike staklene površine možemo istaknuti i dobru preglednost. Stražnji kraj je prilično okomit pa ne bi smjelo biti problema s parkiranjem 4,15 m dugačkog Citroënovoga SUV-a. U ovoj izvedbi su dostupni samo parkirni senzori i grafički prikaz pomoći pri parkiranju.
Mjesta na prednjim sjedalima ima dovoljno, otraga će biti udobno još dvama putnicima. Mada izgledaju poput klupa, sjedala su udobna, ali nedovoljna profiliranost ipak ne drži dovoljno tijelo u zavojima. Prtljažni prostor je dubok i pravilnog oblika, obujma 410 litara i uzdužnim pomicanjem stražnje klupe može se povećati na 510 litara. Potpunim preklapanjem dolazi se do 1.289 litara.
Ispred vozača su klasični analogni mjerači što nam je nakon mnogih grafika bilo ugodno osvježenje. Osim kazaljke brzinu se može očitati i na zaslonu smještenom u sredini između dva velika mjerača. Osim električno podesivih retrovizora testni auto je bio opremljen elektrifikacijom sva četiri stakla. Skriven u donjem lijevom dijelu armature je prekidač za upozorenje nenamjernog izlaska iz trake koji se može isključiti pritiskom u trajanju dvije tri sekunde. Na sredini armature je 7-inčni tablet s funkcijama telefona, audio uređaja i ručne klime. Smeta što se klimom upravlja isključivo preko zaslona što znači da se mora odabrati funkcija ventilacije i prstom pogoditi + ili – kako bi se odredila jačina rada klime. Zahtijeva to skidanje pogleda s ceste i nije najjednostavnije pogoditi na neravninama oznaku + ili -. Voljeli bismo kad bi se to sve moglo klasičnim prekidačima. I start&stop sustav se mora gasiti preko tableta.
Kakav je u vožnji?
Za SUV sve manje vrijedi pravilo da mora biti s dizel motorom. C3 Aircross je još jedan od dokaza da ne mora. Benzinski 3-cilindrični motor sa 110 KS se odlično snašao u manjem Aircrossu. U leru su podrhtavanja minimalna, više se trocilindrični karakter očituje u frktanju pri višim okretajima. No, živosti motoru ne nedostaje i može se nositi s brzinskim izazovima dinamičnije vožnje. Ubrzava dosta uvjerljivo, do 100 km/h mu treba 10,1 sekunda. I elastičnost je zadovoljavajuća pa ne treba svaki čas posezati za ručicom 6-stupanjskoga mjenjača. Mjenjači u PSA automobilima nisu primjer poželjnih, ali ovaj je dosta solidan, bolji od nekadašnjih, npr. u C3 Picassu. Od trocilindraša ne treba očekivati neka čuda, ali možete biti brzi ili spori ovisno o raspoloženju i afinitetima. Što ste brži, potrošnja će biti viša, to je logično. Na otvorenoj cesti nismo baš bili u zakonskim okvirima i potrošnja je bila 6,8 l/100 km. U gradu se penjala i do 8,9 litara.
C3 Aircross izgleda poput maloga terenca pa mu umjereni makadam neće biti potpuno stran mada će više koristi biti od jednostavnijeg penjanja na gradske rubnjake. Ovjes nije jako mekan pa i nema jačega naginjanja u zavojima, ali na kraćim neravninama ili grubljim izvedbama ležećih policajaca auto poskoči i možda smo očekivali više finoće i mekoće.
Auto je serijski opremljen „hill holderom“ što je dobra pomoć pri kretanju na nizbrdici jer motor traži više „gasa“ prilikom kretanja. Nekoliko puta smo na makadamskom usponu potražili pomoć ručne kočnice. Modernoga je oblika, dosta široka i ipak malo nespretna za držanje, pogotovo za manju žensku ruku.
Trebam li ga kupiti?
Ukoliko volite Citroënovu filozofiju i najneobičniji dizajn među trojcem PSA gradskih SUV-ova onda možete ozbiljno razmišljati o C3 Aircrossu. Nije savršen, ali je vrlo zahvalan, privlačan, ekonomičan i dovoljno prostran čak i za četveročlanu obitelj. Razmišljate li o skoroj kupovini automobila, unatoč pesimističnim zdravstveno-ekonomskim najavama za jesen, ozbiljno razmislite od testiranom Aircrossu jer ga Citroën trenutno nudi za vrlo povoljnih 119.900 kuna. To je 3.000 kuna manje od ulaznog modela Live i 10.000 kuna manje od regularnog C3 Aircross Feel.
Za vrlo prihvatljiv novac dobijete opremu kojoj se baš ništa ne može prigovoriti, od dvobojne karoserije do stražnjih električnih podizača stakala. Motorizacija je primjerena i nema straha od benzinca u SUV-u. Treba napomenuti da je u cijenu uključeno pet godina jamstva i servisiranja. Mora se priznati da je ponuda vrlo korektna i izdašna, a obzirom na količinu dostupnih vozila, vrlo zanimljiva i kupcima.
Za: zanimljiv dizajn, prostranost, bogata oprema, cijena, dobar motor, preglednost
Protiv: rukovanje klima uređajem, poskakivanje na kraćim neravninama, bezosjećajan upravljač