Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDI 100 Shine
Tekst: Goran Vrhovec
Obzirom na pravu poplavu malih crossovera, bez obzira kakve su vam sklonosti kada birate novi auto, u ovom segmentu sigurno se nećete moći požaliti na ponudu. Nudi se svašta, od pomalo prestižne, vrhunske japanske Mazde CX-3, preko sjajne, razigrane, ali i brze, štedljive i kvalitetne Hyundai Kone, originala Nissan Jukea pa sve do razigranog Citroëna C3 Aircross kojeg vam danas pobliže predstavljamo.
Premijeru je doživio u Frankfurtu prošle godine i već na prvi pogled jasno je da se dizajnerski oslanja na Cactus prve generacije. To je odlično za prepoznatljivost, no stvar je ukusa koliko će vam se dopasti. Svakako spada u one aute koji pobuđuju emocije i nećete ostati ravnodušni. Bez obzira je li vam sladak, simpatičan ili pak djetinjast, C3 Aircross pravi je Citroën i upravo zbog te odvažnosti u dizajnu izvana i iznutra treba mu skinuti kapu.
Prva generacija Cactusa napravila je pravu revoluciju i odredila dizajnerski smjer u kojem će mali Citroëni ići u sljedećih nekoliko godina. Da je odluka bila dobra, potvrdilo je 20.000 narudžbi u prvih par tjedana. Mišićav izgled, potpomognut je plastičnim detaljima na blatobranima i pruža dojam robusnosti i mogućnosti i za off road izlete. U ponudi nema 4×4 modela, što je slučaj i kod većine konkurenata, no ako ste zaista ljubitelj odlazaka u prirodu, uz doplatu (3.900 kn) možete dobiti Grip Control sustav koji omogućava razne postavke kontrole trakcije, ESP-a i ABS-a.
Polje individualizacije kod ovakvih vozila većini kupaca je vrlo važno. Postoji ni manje ni više nego 85 kombinacija koje možete izabrati između 8 boja karoserije, 3 boja krova i 4 paketa boja.
Kad smo već kod interijera, recimo da ne možete očekivati čuda po pitanju prostranosti, jer baza je ipak „samo“ C3. No, u skladu s tradicijom i C3 Aircross nudi puno po pitanju praktičnosti i iskoristivosti dostupnog prostora. Prtljažnik od 410 litara može se povećati do 520 litara zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi, a s preklopljenim sjedalima doseže 1289 litara.
Interijer je također mladenački oblikovan i bit će sigurno zanimljiv još dugi niz godina. Materijali su solidni, volan je „mesnat“ i dobro leži u rukama. Sjedala su za naš ukus preravna i nude premalo bočnog oslonca, no činjenica je da C3 Aircross nije namijenjen jurcanju zavojima. Neki konkurenti, poput ranije navedenih na tom su polju osjetno bolji.
Sve u svemu, jasno je da se Citroën dobro pripremio za ulazak u ovaj napučeni segment. Zato su i motori u ponudi živahni, a štedljivi. Nas je dopao vjerojatno najatraktivniji u ponudi, 1.6-litreni BlueHDI od 100 KS. Relativno lagana karoserija ne predstavlja veliko opterećenje za 254 Nm, koliko najviše razvija spomenuti motor pa je i temperament zadovoljavajući. Do stotke stižete za 11.5 sekundi, no ono važnije su međuubrzanja koja vam puno češće trebaju u realnim uvjetima.
Ni tu C3 Aircross nije loš, ali sigurno je da bi bio još bolji da ima 6-stupanjski mjenjač, a ne samo standardno klimav petstupanjski s poznatim predugim hodovima. Nedostatak tog jednog stupnja manifestira se produljenim prijenosnim odnosima pa ako želite iskoristiti svu zalihu snage, morate ga zaista vrtiti u okretaje koji baš nisu standard za dizelske motore, posebno ako želite (paradoks) štedjeti gorivo u petom stupnju prijenosa. Šteta je što u gradu rijetko gdje možete toliko potegnuti da biste uopće stigli do njega, a da se motor ne udavi kada ubacite u najvišu brzinu. Zato ćete na autocesti uz ponešto strpljenja stići do najviše brzine od 175 km/h. Ipak, preporučamo zadržavanje u okvirima poštivanja zakona zbog potrošnje i udobnosti vožnje.
Ovjes je preuzet od C3 i izdignut 20 mm. Da bi se zadržala dobra kontrola nad naginjanjem karoserije u zavojima, jasno je da ovjes mora biti nešto tvrđi. To za sobom povlači neugodniju vožnju po lošim prometnicama pa kada pogodite neku rupu cijela se karoserija dobro protrese skupa s vama. To je kompromis koji je neophodan ako želite imati malog „urbanog terenca“. Ako vam je grad glavno područje vožnje, onda je Aircross tu kao kod kuće.
Male dimenzije, sposobnost penjanja na rubnjake i plastični dodaci koji štite karoseriju od ogrebotina, čine ga skoro idealnim gradskim vozilom. Kao i živahan, a štedljiv motor. Kad još znate i da se ponuda kreće od 113.767 kn (s PureTech 82 motorom i Live opremom), postavlja se pitanje do kada će se pravi gradski auti održati ili će i u tom segmentu doći do potpune SUV-izacije, kao što se to dogodilo s poslovnim limuzinama i pravim SUV-ovima.
Za: simpatičan izgled, dobro iskorišten prostor, snažan, a štedljiv motor, prihvatljiva cijena
Protiv: kvaliteta nije na nivou najboljih u klasi, samo pet stupnjeva prijenosa, ravna sjedala koja ne drže u zavojima