Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 150 A/T Business
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Dvije su godine prošle otkad smo prvi put vozili Giuliu. Model koji je za Alfu značio „biti-ili-ne-biti“, pokazao se kao početak renesanse slavnog milanskog proizvođača.
Puštena u proizvodnju tek nakon dodatnih usavršavanja na intervenciju pokojnog šefa Sergia Marchionnea, Giulia je morala nadoknaditi sve ono što je Alfa Romeo propustio u odnosu na etablirane konkurente u zadnjih par desetljeća. Kao što znate i iz naših testova, Giulia je uspjela u svojem zadatku i vratila je Alfa Romeo na velika vrata u igru. Ne samo to, već je sa svojim top modelom Quadrifoglio (uz pomoć Ferrarija) pokazala svim AMG-ima, M-ovima i RS-ovima da još puno mogu naučiti o tome kako se rade sportske limuzine.
Za sve one kojima lov na stotinke i prestiž ergele od preko 500 KS nisu prioritet, Giulia nudi i puno pitomije varijante, namijenjene za svakodnevne zadatke. Obzirom da se premium modeli BMW-a, Mercedesa i Audija prvenstveno shvaćaju kao poslovni automobili, jasno je da i Giulia mora nuditi jednaka ili bolja svojstva da bi ugrabila svoj dio poslovnog kolača.
To je posebno bitno sada kada se opet za automobile do 400.000 kn može odbiti 50% PDV-a, što je prava mjera upravo za ovu kategoriju. A kako kupci tog segmenta uglavnom biraju između te tri njemačke marke, svi oni koji se ne žele uklopiti u tu monotoniju izabrat će nešto što pobuđuje emocije. Volvo se tu ne uklapa zbog svoje suzdržanosti pa tako na izbor, osim Jaguara, ostaje upravo Alfa Romeo.
O dizajnu ne treba trošiti previše riječi, dinamika i elegancija vidljive su na prvi pogled. Ono što nije vidljivo su detalji koji pokazuju da se nije štedjelo pa tako svaka Giulia ima kardan od karbonskih vlakana, što nas ne bi čudilo u nekom Ferrariju ili Aston Martinu, no samo dokazuje da ništa po pitanju dinamike i ponašanja u vožnji nije bilo zanemareno. Savršen raspored težine, gotovo nepostojeći prevjesi koncentriraju težište bliže sredini vozila povećavajući dinamička svojstva. Izuzetno direktan volan postaje izdanak vaših ruku i tek kad krenete shvatit ćete zapravo koliko je precizan i osjetljiv te kako Giulia reagira na svaki njegov input.
U skladu s očekivanjima od poslovne limuzine, testirana Giulia imala je osambrzinski ZF-ov automatski mjenjač. Radi perfektno kada ga se ostavi u automatskom modu, ali kada poželite, izmjene se mogu obaviti i ručno. Za to služe velike i fiksirane ručice iza upravljača koje podsjećaju na one u Lamborghinijima. Ako ste pristalica ručice između sjedala, možete to odraditi i njome, i to na pravi način – prema sebi u višu, a od sebe u nižu brzinu.
Motor je već dobar znanac, 2,2-litreni četverocilindraš od 150 KS. To je zasad osnovna ponuda i koliko god to izgledalo malo, dovoljno je čak i za one sportskih ambicija. Okretni moment od 450 Nm je zaista impresivan i uvijek nudi dovoljno snage za ubrzanja i tekuću vožnju, a ako baš poželite iscijediti i zadnji atom iz njega, okretnim DNA selektorom odabrat ćete D(ynamic) mod i pojuriti.
Razlike u performansama između verzije od 150 i 180 KS u praksi su zanemarive pa ako ne mislite impresionirati prijatelje podatkom o 30 KS više, mirne duše izaberite verziju od 150 KS. Manja davanja, niži CO2 i automatski niži troškovi na dulji period višestruko će vam se vratiti, a da ne budete uskraćeni za ništa po pitanju vožnje. Prava razlika je tek dizelska varijanta od 210 KS, no o tome neki drugi put.
Vožnja je kakva i treba biti – dinamična. Giulia je agilna i mijenja smjer trenutno. Motor je u svakom trenu spreman isporučiti tu pozamašnu snagu. I dalje je šteta da se ESP ne može isključiti pa čak niti „oslabiti“, jer to je predviđeno samo za Quadrifoglio izvedbu i njen dodatni program na DNA zvan Race. Ipak, obzirom da je riječ o vozačkom autu, bilo bi lijepo moći barem „olabaviti“ sigurnosnu mrežu koju ugrađeni sigurnosni sustavi pletu oko vas.
Performanse su odlične, 8.2 sekundi za ubrzanje do 100 km/h malo će koga ostaviti ravnodušnim. Još je bolja potrošnja koja je zapravo nevjerojatno niska za auto ovih karakteristika. U gradu nismo uspjeli potrošiti više od 6,7 litara, a starom cestom prema Varaždinu Giulia se zadovoljila sa svega pet litara eurodiesela. Bez obzira na sve pritužbe koji dizelski motori trpe ovih dana i mjeseci, još će dugo proći prije nego bilo koji hibrid ili električni auto budu nudili slične performanse uz takav doseg.
Sa svega 109 grama CO2 po kilometru jasno je da je ovaj motor pravi dragulj i nadamo se da Alfa Romeo neće kao neki jednostavno prekrižiti dizel kao pogonsko gorivo. Jedina zamjerka motoru ide na dosta bučan rad i nemirno pokretanje kada krećete sa semafora (ako niste isključili automatsko gašenje).
Sve u svemu, 295.000 kn koliko košta Giulia s Business paketom opreme ponuda je kojoj je teško naći bilo kakvu zamjerku. Izgleda sjajno, još bolja je u vožnji, nudi prostor za prijevoz poslovnih partnera sa stilom, uz minimalnu potrošnju. A već i sa serijskom opremom osjetno se ističe u moru njemačkih tradicionalno škrto opremljenih modela. A za sve nevjerne Tome koji misle o eventualnim problemima s pouzdanošću, recimo da je Alfa s Giuliom u samom vrhu po pitanju pouzdanosti, usporediva samo s najboljim japanskim modelima. Petogodišnje jamstvo ili 120.000 km koliko dobivate uz nju, garancija su mirnog sna i užitka u vožnji.
Za: dizajn, performanse, agilnost, niska potrošnja, bogata oprema, garancija, odlična vrijednost za uložen novac
Protiv: relativno bučan motor