Renault Megane GrandCoupé 1.5 dCi 110 Intens
Tekst: Goran Vrhovec

Kaže se da šećer dolazi na kraju pa tako nakon dvije dobro poznate i uobičajene izvedbe, Megane je dobio i treću – atraktivan GrandCoupé.
Obično limuzinske izvedbe nastale na bazi kompakata nisu namijenjene bogatijim tržištima gdje bolje kotiraju varijante s pet vrata, kompakti i karavani. Tako je donedavno bio slučaj i s Fluenceom, prethodnikom ovog lijepog Meganea kojeg danas predstavljamo. Prvenstveno je bio namijenjen istočnoj Europi gdje je ta karoserijska varijanta i dalje popularna, a voljeli su ga i taksisti jer predstavlja ideal za takve potrebe. Bio je pristupačne cijene sa štedljivim motorima i klasičnom limuzinskom karoserijom. Ali i na prvi pogled vidjelo se da Fluence ne igra u istoj ligi kao i Megane, već da je zapravo bio spona između Dacije koja nije imala limuzinu i „pravih“ Renaulta.
GrandCoupé je osjetno napredovao po svim pitanjima i s Fluenceom ga mogu povezati samo oblik karoserije i porijeklo, jer se ova izvedba radi u Bursi, turskoj tvornici Renaulta. Iako samo centimetar dulji od prethodnika, Megane GC ima međuosovinski razmak dulji 42 mm. To je svakako dobrodošla vijest za putnike straga, koji imaju 37 mm više mjesta za noge nego kod kompaktnog Meganea. Iz tog razloga će GC poslužiti i kao manja poslovna limuzina ako zatreba. Iako padajuća linija krova tipična za ovakve izvedbe nije idealna za prijevoz odraslih straga, putnici koji nisu viši od 185 cm neće imati problema.
Na prednjim sjedalima je sve po starom, kao što smo navikli u ostalim izvedbama pa tako središnjom konzolom dominira veliki 8.7“ okomito postavljeni ekran R-Link2 sustava kojim upravljate većinom funkcija i klima uređajem. Slično kao i kod PSA grupacije, Renault je upao u zamku guranja infotainmenta, ali i kontrole klimatizacije u sustav. Ako želite u vožnji nešto promijeniti ili podesiti, morate malo tražiti po dnu ekrana na vrlo sitnoj površini i za to vrijeme skretati pogled s ceste. Minimaliziranje broja gumbića i prekidača dobrodošla je dizajnerska moda, ali u određenim granicama i puno bi bilo jednostavnije da se za klimu ostave neki klasičniji načini kontrola.
Ako imate obitelj (ili planirate voziti za Uber), onda je GrandCoupé jedan od najboljih automobila za to. Dizajnerski je vrlo privlačan, kako za vozača tako i za one koji ga gledaju u prometu, no osim što za razliku od Fluencea ne izgleda kao Renaultovo neželjeno dijete. Megane GC nudi i funkcionalnost s prtljažnikom u koji možete smjestiti više od 500 litara prtljage (503 l po VDA normi), što je 119 litara više nego kod kraćeg brata. Ako vam to nije dovoljno, bez obzira na limuzinski izgled, stražnji se nasloni mogu oboriti i onda na raspolaganju imate punih 987 litara.
Za pokretanje testnog modela odabran je vjerojatno najatraktivniji motor u ponudi, 1,5-litreni dizelaš koji znamo iz obiteljske ponude Renaulta i Dacije. Radi se o motoru od 110 KS i svega 95 g/km CO2, čime je Megane GC odlično opremljen za borbu s poreznim opterećenjima kod nas i u sličnim državama. Temperament koji nudi je zadovoljavajući, no dulji rep kao i nešto mekši ovjes od braće s pet vrata mijenjaju karakter pa se Megane GrandCoupé vozi mirnije i udobnije. Razlog za to sigurno se skriva u predviđanju na kojim će se tržištima ova izvedba najbolje prodavati, a te zemlje baš i nisu poznate po besprijekornim prometnicama. To znači da će se kod nas Megane GC snaći kao riba u vodi, uspješno i staloženo preskakati sve moguće izvedbe ležećih policajaca koje zagrebački gradonačelnik baca pred vozače te osigurati mirnu i tihu vožnju. Zvučna izolacija čini se za nijansu slabija nego što je kod kompaktne i karavanske izvedbe, ali to su već detalji koje bi mogli primijetiti jedino da ih vozite odmah jednog za drugim. Neravnine se uspješno „peglaju“, a poprečne pukotine ili izbočine neće ga izbaciti iz zadane putanje. Danak tome je naravno nešto slabija agilnost u zavojima pa zbog toga nećete biti u napasti istraživati gdje su granice malog dizelaša. Zato ćete u gradskoj vožnji trošiti svega 6,4 litre dizela, dok ćete u laganom krstarenju županijskim cestama bez problema doći na četiri litre. Sa spremnikom od 49 litara to znači da uz malo pažnje ako idete na put možete napraviti 1000 kilometara bez ponovnog punjenja, što je svakako dobrodošla vijest za sve korisnike, bili oni privatni ili poslovni.
Testirani model kakav vidite na fotografijama košta 175.842 kn. U to su uračunate doplate za R-Link2 sustav (s 8.7“ ekranom, kartama Europe i internet povezivošću – 4800 kn), LED Pure Vision svjetla (5500 kn), Look paket (alu naplatci 17“, zatamnjena stakla – 3.000 kn) te otvaranje prtljažnika bez ruku (2400 kn).
Sve u svemu, prava mala limuzina s kojom ćete imati minimalne troškove i bez obzira trebate li auto u poslovne svrhe ili za obitelj, GrandCoupé će dobro poslužiti.
Za: privlačan izgled, praktičnost, veliki prtljažnik, štedljiv motor, udobna vožnja, bogata oprema
Protiv: obzirom na izgled, očekivali bismo bolje performanse