Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD Tekna+
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kada se pojavio prije deset godina, Qashqai je utvrdio novu klasu – crossovere. O njegovom uspjehu ne treba trošiti previše riječi, vidimo ih danas svuda oko sebe. Recimo samo da se tada pobožno čekalo i po devet mjeseci na isporuku Qashqaia, toliko je bila potražnja za njime kod nas, ali i u svijetu.
Sada već govorimo o redizajnu druge generacije jer kao što znamo, puno je lakše doći do prvog mjesta nego tamo ostati. A kako je i konkurencija odavno shvatila da je u ovom segmentu budućnost, svakodnevno svjedočimo brojnim konkurentima koji aspiriraju na tron klase. Kako bi Qashqai ostao neprikosnoven, posljednje zatezanje bora izvedeno je zaista promišljeno i trebalo bi mu osigurati miran nastavak života na lovorikama.
Na test smo dobili top model pokretan 1,6-litrenim motorom, pogonom na sve kotače i Tekna opremom te još brojnim dodacima koji olakšavaju život vozaču. Dizajnerski vrlo atraktivan i prepoznatljiv, izvana nije puno mijenjan, osim što je upadljiva plava boja (doplata 4.500 kn) vidljiva i prepoznatljiva izdaleka pa će i oni manje upućeni primijetiti da se ovdje radi o novom, privlačnom Qashqaiu. A kad zavirite u kabinu, dojam će se samo još poboljšati.
Vrlo atraktivna kožna sjedala mogla bi biti i iz Nissanovog supersportaša GT-R-a, a i cijela kabina naglašeno je sportska jer će se vozač naći u ugodnom prostoru koji ga „grli“. Volan je odlično profiliran i sjajno leži u rukama, okrugli instrumenti stare škole dopast će se ljubiteljima klasike, kao i ručni mjenjač sa šest stupnjeva. Plastike koje vidimo meke su na dodir i sveukupan je dojam općeg napretka po pitanju kvalitete interijera.
Putnici na prednjim sjedalima lako će naći idealnu poziciju, a ni straga nije loše za dva odrasla putnika, posebno ako nisu viši od 180 cm zbog panoramskog krova koji malo snižava stražnji dio krova. Malo narušena preglednost u odnosu na prethodnika u testnom je modelu riješena prednjim i stražnjim senzorima, ali i kamerama sprijeda, straga i u retrovizorima tako da prilikom manevriranja na uskim prostorima imate pogled iz „ptičje perspektive“ pa vam eventualne niske žardinjere i stupići neće zagorčavati život prilikom parkiranja. Nusprodukt svega toga je dosta često javljanje senzora pa čak i dok se vozite Miramarskom jer ih uznemiravaju Bandićevi stupići. Prednosti koje to donosi brzo će vas navesti da zaboravite na njihovo povremeno javljanje kada ne očekujete. Što se tiče prtljažnika, po defaultu nudi 430 litara, no ako to nije dovoljno, ispod podnice je duplo dno pa se i tamo mogu spremiti određene sitnice. Naravno, nasloni stražnjih sjedala mogu se oboriti i prtljažni prostor može narasti po potrebi do maksimalnih 1600 litara.
Jedna od stvari koja se primjećuju čim upalite motor i krenete je bolja zvučna izolacija. Qashqai sada djeluje puno ozbiljnije i uglađenije. Četverocilindrični dizelaš od 1.6 litara nikada nije glasan, čak ni kad je hladan u rano jutro, no ako su vam uši ipak preosjetljive, onda će vas utješiti sjajan Bose audio sustav (5.500 kn doplate). Zaslužuje koju rečenicu sam po sebi, jer stvarno je rijetko da u nekom autu i pri niskim glasnoćama osjetite takvu punoću zvuka i basa da se pitate je li uključen loudness. Kada se uvjerite da nije, nemojte propustiti poslušati neku kvalitetniju snimku, bez obzira koji žanr vam bio po ukusu.
Ipak, vratimo se na vožnju. 131 KS idealna je mjera za Qashqai. Zahvaljujući dobrom ručnom mjenjaču (mrvicu predugih hodova) ubrzanje do stotke traje manje od deset sekundi, što znači da nećete ostati razočarani ako se zaželite temperamentn(ij)e vožnje. Ipak, pri samom dnu okretaja primjetna je turbo rupa pa ako se ubacujete u kružni tok, nemojte to činiti u „trećoj“ jer motor prodiše punim plućima iznad 1700 okretaja. Neće vas iznevjeriti ni ležanje, jer su u Nissanu dobro posložili ovjes i sami time na lijepim, ali popriličnim kotačima od 19 inča nećete imati problema s lupanjem, bez obzira na nizak profil guma. Benefit je naravno odlično reagiranje na svaki vozačev zahtjev upućen volanom i precizna vožnja kroz zavoje. Kontrola karoserije je vrlo dobra, nema pretjeranih naginjanja ni ljuljanja pa zato sve pohvale za inženjere koji su radili na ovjesu. Ipak, za svakodnevne gradske vožnje i pentranja po rubnjacima preporučili bismo 18“ kotače, koji ipak dolaze s malo debljim gumama te automatski još udobnijom i bezbrižnijom vožnjom.
Za razliku od mnogih drugih crossovera, ovaj Qashqai nudi i pogon na sve kotače. U normalnim uvjetima pogon je samo na prednje kotače, a kada stvari postanu skliske i nepredvidive, vozač prekidačem može uključiti i opciju pogona na sve kotače koji uključuje zadnju osovinu kada se za tim ukaže potreba. Ako ste se baš zaputili u zasnježene dijelove ili pak volite otići na vožnju izvan asfalta, možete na istom prekidaču i „zaključati“ pogon na sve kotače tako da se okretni moment konstantno dijeli na sve kotače.
U gradskim gužvama potrošnja nam se kretala malo iznad 7 litara, dok je na otvorenoj cesti (ako vozite po propisima) pet litara lako dostižna realnost. Savršeno pogođen motor, pogon na sve kotače i stvarno raskošna oprema doveli su cijenu testiranog primjerka na 292.810 kn. Obzirom da je riječ o top modelu sa skoro svim opcijama, za pretpostaviti je da će veći dio prodanih primjeraka biti osjetno jeftiniji pa tako Qashqai možete biti vaš već od 154.900 kn. Obzirom na sve što se nudi između te dvije krajnosti, jasno je da ćete lako pronaći idealan Qashqai i za sebe.
Za: atraktivan izgled, luksuzan interijer, bogata oprema, sjajan audio sustav, snažan i ekonomičan motor
Protiv: iako dobrodošli, senzori parkiranja javljaju se i kada to ne očekujete