Najpouzdaniji automobili po What Car? istraživanju
© What car?
Vodeći savjetnik za kupovinu automobila tradicionalno provodi ovo istraživanje svake godine. Njegovi rezultati, obzirom na veliki uzorak (u istraživanju za 2017. godinu učestvovalo je 14.200 čitatelja) itekako imaju svoju težinu i odličan su pokazatelj s kojim automobilima su vozači zadovoljni, a za koje bi najradije da ih nisu kupili. Riječ je o vozilima do tri godine starosti, točnije 169 različitih modela 32 različita proizvođača.
Puno je razloga zbog kojih se kupci odlučuju za novi auto, od povećanja obitelji pa do odlaska u mirovinu. No, kada se radi o dugogodišnjem držanju jednog automobila i vjernosti određenom brendu dugi niz godina, samo je jedan čimbenik odlučujući – pouzdanost.
Ako se vaše vozilo redovno kvari i ostavlja vas na cesti ili vas pak nervira sa stalnim sitnim kvarovima zbog kojih gubite živce i vrijeme na odlaske mehaničaru ili električaru, mala je vjerojatnost da ćete se opet odlučiti za istu marku. Zato se pitalo 14.208 vlasnika do tri godine starih automobila kakva su im iskustva s njihovim autima u posljednjih godinu dana. Gledalo se na nekoliko kategorija kvarova: akumulator, limarija, kočnice, motor, elektrika motora, ispušni sustav, svjetla, sustav napajanja gorivom, mjenjač/kvačilo, interijer, ostala elektrika, upravljač, ovjes i ostalo.
Za svaki nedostatak tražilo se od učesnika da kaže i koliko je vremena trebalo da se kvar ukloni i da auto opet bude u pogonu. Raspon je bio od manje od jednog dana pa do više od tjedan dana. Bilo je postavljeno pitanje i koliko je popravak koštao, od toga da je popravak uklonjen u garantnom roku pa do troška većeg od 15.000 kn. Po tome je utjecaj na konačni rezultat ovisan i o duljini popravka i cijeni, čime su takvi ozbiljni kvarovi najviše penalizirani.
Podaci su klasificirani i dobili smo tablicu pouzdanosti po markama i modelima izraženim u postocima.
Već na prvi pogled vidi se da ima zanimljivih rezultata. Na neke marke smo navikli da se nalaze na vrhu, ali imamo i pokoje iznenađenje i u dobrom i u lošem smislu. Lexus vlada po pitanju pouzdanosti i to nije ništa novo. Japanska vozila zauzela su cijeli vrh pa tako nakon Lexusa slijedi ne tako ekstrovertirani Mitsubishi. Iza njega je Toyota koju pak slijedi Suzuki.
Iznenađenje je svakako Alfa Romeo kao prvi od europskih proizvođača za koji mnogi misle da je oličenje nepouzdanosti te da osim izgleda i sportskih gena ne nudi ništa. Očito je da petogodišnje jamstvo s kojim Alfe dolaze ima itekakvu potvrdu u praksi. Tim više što se većina (kod nas svetih) njemačkih brendova našla u donjoj polovici tablice. Odmah iza Alfe našla se ponovno japanska Honda, a nju slijedi prvi korejski proizvođač, Hyundai. Iza njega je MG kojeg nema kod nas, ali zato je tu Ford koji je prvi Nijemac na listi po pouzdanosti. Slijedi ga opet japanski Subaru, a iza njega je drugi koreanac KIA.
Prvi njemački premium našao se tek na 12. mjestu i to je Audi kojeg slijedi sestra iz koncerna Škoda kao dokaz da njena niža cijena nema nikakve veze s lošijom kvalitetom. Upravo suprotno, jer je upitno koliko se isplati plaćati osjetno više za krugove na nosu, kada istu tehnologiju i kvalitetu možete dobiti za puno manje novaca. Nakon Škode slijedi Mini pa onda dolazi prestižni Porsche, zatim iznenađujuće nisko plasirana Mazda.
Iza nje je BMW kojeg slijedi Opel, odnosno Vauxhall kako ga zovu u Velikoj Britaniji. Dacia, budget marka Renaulta našla se ispred svojeg principala i dokazala da cijena zaista nije mjerilo kvalitete. Slijede još dva brenda iz V.A.G koncerna, Seat i kao posljednji iz njihove palete, Volkswagen.
Možda je vrijeme da se i kod naših kupaca konačno razvije svijest o realnom stanju stvari i pouzdanosti koju treba uzeti u obzir kada se kupuju novi, ali i rabljeni auti(što je puno češće slučaj kod nas). Još je gora situacija s Mercedes-Benzom koji se našao iza VW-a. Slijedi FIAT sa zaostatkom od samo 0.2% iza Mercedesa, što sigurno ne biste očekivali da vam netko kaže da usporedite ova dva brenda.
Iza FIAT-a je švedski Volvo pa očito dizajnerski pristup novim modelima, koje švedski proizvođač zadnjih godina izbacuje kao na traci nema potvrdu i u kvaliteti. Iza Volva dolazi Jaguar iza kojeg dolaze preostali Francuzi, redom Peugeot pa Citroën iz PSA koncerna. Idući je japanski Nissan u kojem je očito prevladao francuski dio alijanse s Renaultom. Slijedi Tesla koja ima svoju vojsku fanatičnih sljedbenika, no očito je da osim imidža u praksi zaista nema puno razloga za uzdizanje takvih svetih krava na pijedestal koji im ničim ne pripada.
Na pretposljednjem mjestu našao se Land Rover kao veliko razočaranje obzirom na njihov premium imidž Range Roverovih modela, dok se na začelju našao Jeep. Tu treba reći da je u posljednje tri godine izašlo dosta novih Jeep modela koji dolaze s pet godina garancije kao i Alfe i Fiati pa je za očekivati bitno bolji plasman u sljedećim istraživanjima.
U slijedećim danima donijet ćemo vam rezultate istraživanja po kategorijama, od gradskih pa do coupéa i kabrioleta, ali i električnih vozila.