Najnepouzdaniji automobili po What Car? istraživanju
What Car?
Auto novinari skoro svaki dan moraju odgovarati na ista pitanja… Koji je najbolji auto koji ste vozili, koji auto da kupim, što bi ti kupio na mom mjestu, itd. Naravno, osobni afiniteti nekog novinara i potrebe pojedinaca koji pitaju vrlo rijetko se preklapaju.
Ono što se može odgovoriti na takva pitanja, i ono što uvijek pokušavamo objasniti je da se kupi auto s kojim (barem mi, iz iskustva) pretpostavljamo da će biti najmanje problema, bilo da se kupuje kao nov ili rabljeni. Naravno, kod nas su uvijek prisutne i neke predrasude prema određenim zemljama proizvođačima i isto tako (kao što će se vidjeti i iz ove liste) neopravdano se hvale druge zemlje u čije se proizvode kunu kupci i prodavači iz cijele naše „regije“.
Kako bismo izbacili sve osobne stavove iz takvih savjeta prema potencijalnim kupcima, najbolje se osloniti na provjerena istraživanja. Njih uglavnom provode renomirane tvrtke poput JD Powera, ali i britanskog What Car? magazina koji skupljaju iskustva stvarnih vlasnika vozila kroz period od nekoliko godina korištenja. Na taj način dobiva se relevantna lista automobila koji su za preporuku, a koje je najbolje izbjegavati.
Danas donosimo listu potonjih, koji iza sjajnih i uglavnom vrlo skupo plaćenih znački skrivaju puno nedostataka i s kojima su vlasnici često osuđeni na posjete servisu, ako uopće i stignu do njega na vlastiti pogon. Kao i svake godine, naši britanski kolege iz What Car? magazina objavljuju rezultate istraživanja u kojem skoro 13.000 vlasnika vozila govore o iskustvima sa svojim automobilima starim do pet godina.
Riječ je o automobilima koji su se pokazali najgorima, koje bi po svemu navedenom trebalo zaobilaziti u širokom luku. Suprotno vjerojatnim očekivanjima, na listi najgorih nema nijednog „Talijana“, ali zato ima dosta njemačkih automobila koji kod nas i dalje slove za „svete krave“, bilo kao novi ili rabljeni. Na listi je i model kojeg kod nas nema u prodaji pa ćemo ga samo spomenuti, ali zato su oni glavni itekako zastupljeni i popularni kod nas.
Kako bi pojednostavili cijelu priču po ozbiljnosti, kvarove su podijelili u 15 kategorija: klima uređaj, akumulator, limarija, kočnice, motor, elektrika motora, ispušni sustav, sustav goriva, mjenjač/kvačilo, interijer, ostala elektrika, navigacija, upravljački sustav, ovjes i ostalo. Vlasnike su upitali koliko je zbog pojedinog kvara njihov auto bio van uporabe za vrijeme popravka te koliko ih je to iskustvo koštalo. Popravak većine kvarova (njih 98%) koštao je između 1.000 i 5.000 kn, ali bilo ih je i koji su koštali 15.000 kn.
Sve ove informacije omogućile su im da dođu do jedinstvene ocjene pouzdanosti za svaki od 175 modela (31 proizvođač) koji su učestvovali u istraživanju. Kao što i očekujete, automobili koji su imali više skupih kvarova dobili su lošije ocjene i zauzeli su slabije pozicije od onih koji su imali manje i jeftinije kvarove koji su mogli biti popravljeni vrlo brzo.
Slijedi lista od 25 modela, s najnepouzdanijim na 1. mjestu ove liste na kojoj se sigurno nijedan proizvođač ne želi naći…
- MG ZS EV (nije u prodaji u RH)
24. Jaguar E-Pace (2017. – )
22% vlasnika prijavilo je kvar na svom vozilu, što je više od 1/5 svih vlasnika. Glavni problemi su motori i njihovi električni sklopovi. Problema je bilo i s drugim električnim sklopovima nepovezanima sa samim motorima, poput klima uređaja, infotainment sustava, kao i problema s kočnicama, mjenjačem-kvačilom te sustavom goriva. Iako je 2/3 pogođenih vozila bilo u voznom stanju, 1/3 morala je provesti tjedan ili više na servisu da bi se uklonili nedostaci. 93% popravaka odrađeno je besplatno u garanciji, ali neki su koštali i po 7.500 kn.
- KIA Picanto (2017. – )
Iako je čak 31% Picanta imalo neki kvar, najčešće su ti problemi bili sitnice vezane uz akumulator i električne sustave nepovezane s motorom. Trećina pokvarenih Picanta provela je više od tjedan dana u servisu, ali 2/3 poslova odrađeno je pod garancijom.
- BMW X6 (2014. – 2019.)
Nešto više od 31% svih X6-ica se pokvarilo, a mjenjač je bio glavni problem s 19% kvarova upravo na njemu. Ostali problematični sklopovi su ispušni sustav, infotainment, interijer i električki sustavi nevezani uz motor. Sva pogođena vozila bila su u voznom stanju no svaki peti proveo je više od tjedan dana na servisu. 3/4 poslova odrađeno je besplatno u garanciji, ali 1/4 je vlasnika je morala platiti između 500 i 7500 kn.
- Nissan X-Trail (2014. – )
34% vlasnika požalilo se na svoj X-trail, s glavnim problemima povezanim s motorom i ostalim električnim sklopovima. Ostali problematični dijelovi su kočnice i sustav goriva. 2/3 pogođenih vozila bilo je u voznom stanju i njihovi problemi otklonjeni su za jedan dan ili manje dok je ostatku trebalo više od tjedan dana da ih se popravi. 3/4 poslova odrađeno je pod garancijom, no neki su vlasnici morali platiti između 500 pa sve do 15.000 kn!
- Opel Insignia (Vauxhall) Grand Sport (2017. – )
Čak svaka četvrta Insignia imala je kvar, a najviše brige zadaje im sklop mjenjač-kvačilo. Ostali problematični dijelovi su limarija, motor, elektrika povezana s motorom i ona druga te ovjes. Skoro polovina svih pokvarenih Insignia nije bila u voznom stanju, a vlasnici su ih morali ostaviti na servisu dulje od tjedan dana. Jedino pohvalno je da je 4/5 popravaka bilo besplatno, ali ako želite biti sigurni da ćete stići na odredište, možda je bolje da izaberete neki drugi auto. I svakako si uplatite neku asistenciju za put…
- Mercedes-Benz C-Klasa (2014. – )
Svaki treći vlasnik C-Klase imao je kvar na svojem vozilu. Nedostaci mogu biti vrlo raznoliki. Svaki četvrti auto bio je van pogona dulje od tjedan dana. 81% kvarova popravljeno je besplatno, ali bilo je i onih koji su koštali više od 15.000 kn.
- Nissan Qashqai (2014. – 2021.)
Malo je automobila koji su uključeni u istraživanje, a da je imalo više kvarova od kod nas iznimno popularnog Qashqaia. Čak više od 40% njih imalo je kvar. Akumulator i ostala elektrika glavni su problemi koji muče njihove vlasnike, a slijede ih kočnice, ispušni sustav i interijer. Većina pogođenih vozila bila je u voznom stanju, ali više od 1/4 njih provela je tjedan ili više na servisu. Za utjehu vlasnicima može biti činjenica da je 4/5 popravaka bilo besplatno, a oni manje sretni nisu platili više od 3.000 kn. Qashqai je dokaz da popularnost nekog modela nije nikakav dokaz njegove kvalitete i pouzdanosti.
- Jaguar XJ (2010. – )
Jaguarova najprestižnija limuzina kod nas sigurno ne spada u popularne modele, ali V. Britanija je svakako jedno od njihovih glavnih tržišta. Razočaravajućih 43% vlasnika imalo je kvar na svojem XJ-u, a najproblematičnijima pokazali su se akumulator i infotainmenst sustav. Ostali problemi vezani su uz karoseriju, motor, interijer, ostalu elektriku i ovjes. Mala utjeha je da je 60% pokvarenih XJ-a bilo u voznom stanju, 44% ih je popravljeno za jedan dan ili manje, a u skladu s očekivanjima, svi popravci zahtjevnim klijentima odrađeni su besplatno.
- Ford S-Max (2015. – )
Iako je 36% uključenih S-Maxova imalo kvarove, tješi činjenica da je u većini slučajeva problem bila karoserija, odnosno limarija. Slijede akumulator i ostala elektrika. Mali broj kvarova odnosio se i na sustav goriva te infotainment odnosno navigaciju. Svi pogođeni automobili bili su u voznom stanju, 2/3 popravljeno je za manje od tjedan dana i sve je odrađeno pod garancijom.
- Dacia Sandero (2013. – 2020.)
Vlasnici su prijavili da je 21% njih imalo probleme sa svojim Sanderom prošle generacije. Najviše briga zadavala je karoserija, elektrika motora i interijer, dok ih slijede mjenjač-kvačilo te infotainment, odnosno navigacija. Za 2/3 pogođenih vozila trebalo je dan ili više da ih se popravi, a neki su vlasnici popravak morali platiti čak 7.500 kn.
- Suzuki Ignis (2016. – )
Za razliku od ostalih Suzukijevih modela, Ignis nije baš na dobrom glasu. Svaki četvrti imao je kvar, a skoro pola od njih provelo je više od tjedna u servisu. Najviše grešaka bilo je na mjenjačima, infotainmentu i navigaciji te ovjesu. Uz ranije navedeni Sandero, Ignis je nanepouzdaniji mali auto.
- Tesla Model S (2014. – )
Tesla kao proizvođač automobila je posebna priča. Od samog procesa kupnje pa nadalje, Teslini modeli izazivaju dvojake emocije. Jedni ih slijepo obožavaju, nešto slično fanatizmu koji vidimo kod fanova Appleovih proizvoda, dok ih drugi ne mogu smisliti i smatraju ih čistim pomodarstvom. Usprkos visokoj cijeni i specifičnom načinu kupnje, Tesle se mogu vidjeti i na našim cestama, a model koji je zaslužan za sve to je upravo Model S.
Gotovo svi misle da se električni auti zbog nedostatka klasičnog motora ne mogu pokvariti ili da ne zahtijevaju neko održavanje. Međutim, upravo je taj Teslin model i najnepouzdaniji električni automobil obuhvaćen ovim istraživanjem. Čak 61% vlasnika Tesle prijavilo je probleme sa svojim automobilima. Najčešći su problemi s kvalitetom karoserije i elektrikom, a onda slijede kočnice, elektrika motora i ovjes. Iako su svi automobili ostali u voznom stanju, pola ih je bilo više od tjedan dana „izvan stroja“. 93% problema riješeno je besplatno, ostali su platili između 500 i 1.000 kuna za popravke.
- Porsche Panamera (2016. – )
Razočaravajućih 47% Panamera iskusilo je kvarove, a gotovo polovica od tih odnosilo se na probleme s karoserijom. Ostala problematična polja su klima uređaji, kočnice, motori, ispušni sustavi i interijer. Svi automobili ostali su u voznom stanju i većina ih je popravljena za manje od tjedan dana. Većina poslova odrađena je pod garancijom, ali neki su vlasnici morali platiti između 500 i 10.000 kn.
- VW Golf diesel (2013. – 2020.)
Evo nas i kod uvjerljivo najpoželjnijeg auta na ovim prostorima. Imati Golf diesel je isto kao imati i polugu zlata, uvijek ga se može prodati za više nego dobru cijenu. Međutim, kao što se vidi iz rednog mjesta na kojem se nalazi, radi se o vrlo nepouzdanom autu koji se često kvari.
Prvo, Golfovi dizelaši se kvare dvostruko više od benzinske braće pa ih čak 36% ima probleme. Najčešći su oni vezani uz karoseriju, odnosno limariju, zatim akumulatori, motori, infotainment i navigacijski sustavi, mjenjači-kvačila i ostala elektrika na autu. Čak četvrtina svih pokvarenih Golfova ostala je nepokretna, a popravci su trajali i po tjedan dana. Skoro 3/4 poslova odrađeno je pod garancijom, no neki su vlasnici morali platiti i do 7.500 kuna za popravak.
- Peugeot 308 (2013. – )
Još jedan konkurent iz iste kategorije kao i Golf pokazao se kao nepouzdan. 1/3 308-ica se pokvarila, a u pitanju su bili prvenstveno električni problemi uključujući infotainment i navigaciju koji su činili 20% kvarova. Slijede problemi s karoserijom, interijerom i ovjesom na svaki od kojih otpada po 6% problema. 2/3 vozila bilo je u voznom stanju i popravljeni su u manje od tjedan dana. 47% popravaka bilo je besplatno za vlasnike, a ostali su platili između 500 i 10.000 kn.
- Range Rover Evoque (2011. – 2019.)
Range Rover sa svojim modelima već godinama zauzima vodeća mjesta na ovoj listi srama. Ni ove godine nije se puno toga promijenilo. Najbolji među lošima iz RR game pokazao se Evoque prošle generacije. 35% vlasnika potužilo se na kvarove u prošloj godini. Najveći dio pritužbi otpadao je na karoseriju i kočnice, a slijede motori i ostala elektrika te klima uređaji. 1/4 zahvaćenih vozila ostala je nepokretna, a za 1/3 njih trebalo je tjedan dana da ih se popravi. 95% poslova odrađeno je besplatno, no oni manje sretni morali su platiti između 3.000 i 15.000 kuna.
- Seat Leon diesel (2013. – 2020.)
Još jedan kompakt iz VW koncerna popularan i kod nas dokazuje da problemi koje ima Golf očito nisu iznimka, već pravilo. Čak četiri puta više problema sa svojim vozilima prijavili su vlasnici dizelskih izvedbi Leona u odnosu na one koji voze benzince. 40% vozila imalo je kvarove, što ga čini najnepouzdanijim automobilom kompaktne klase. Najčešće su problem bili akumulator, slijedi klima uređaj, zatim karoserija pa kočnice, motor, infotainment i navigacija te interijer. Trećina ih je ostala nepokretna, a iako je 2/3 poslova odrađeno kroz garancije, preostali su morali platiti do 5.000 kn.
- Porsche 718 Cayman (2016. – )
Četvrtina vlasnika ovog sportaša iskusila je kvar na svom vozilu, a čak zabrinjavajućih 10% njih odnosilo se na motor. Ostala problematična područja su kima uređaj, elektrika motora i ostali električni sklopovi te interijer. Stoga ne čudi da je Cayman prošao najlošije u svojoj kategoriji coupea, kabrioleta i sportskih vozila. Trećina vozila nije bila u voznom stanju a 1/4 ih je provela više od tjedan dana u servisu. Samo 63% poslova odrađeno je besplatno, ostali su plaćeni između 3.000 pa sve do iznad 15.000 kn.
- Range Rover Velar (2017. – )
Iako je 36% Velara imalo probleme, većinom su to bile sitnice s elektrikom i karoserijom. Problematičnim su se pokazali i klima uređaji, kočnice, infotainment sustav i interijer. 3/4 vozila bilo je u voznom stanju, no trećina ih je ostala više od tjedan dana u servisu. Više od 90% toga odrađeno je na garanciju, no manji dio vlasnika platio je i preko 15.000 kn za popravke.
- Range Rover Discovery (2015. – )
Top pet najnepouzdanijih modela otvara Discovery. 34% vlasnika iskusilo je probleme, no većinom su to bila manje kritična mjesta poput karoserije i interijera. Manji broj imao je probleme s klima uređajima, mjenjačima-kvačilom i električnim sklopovima. 2/3 popravaka trajalo je više od tjedan dana, a 96% ih je odrađeno besplatno. Ostali su platili između 3.000 i 5.000 kn.
- Range Rover Sport (2013. – )
RR Sport najnepouzdaniji je luksuzni SUV. Vlasnici su prijavili da ih je 40% imalo probleme sa svojim Sportom, od čega je zabrinjavajuće puno bilo onih s kvarovima motora. Bilo je tu problema i s karoserijom, elektrikom motora i ostalim električnim sklopovima, kočnicama i ovjesom. Trećina automobila nije bila u voznom stanju, a gotovo polovici trebalo je više od tjedan dana da ih se popravi. 98% popravaka bilo je besplatno za vlasnike.
- Land Rover Discovery Sport (2014. – 2019.)
Disco Sport najnepouzdaniji je veliki SUV. Ogromnih 49% imalo je probleme i to iz svih 15 područja koje smo definirali. Pola ih je bilo u voznom stanju, a pola ne. Trećini je trebalo više od tjedan dana da se vrate u pogon. 88% poslova odrađeno je na garanciju, ostali su platili između 500 i 10.000 kn.
- Seat Alhambra (2011. – 2020.).
Alhambra je možda velika i praktična, ali je i uvjerljivo najnepouzdaniji monovolumen na tržištu. Trećina vlasnika prijavila je probleme koji su se protezali od klime, akumulatora, karoserije, kočnica pa sve do motora. Četvrtina nije bila u voznom stanju, a za više od polovice popravak je trajao dulje od tjedna. Iako je 82% popravaka bilo besplatno u garanciji, ostali su morali platiti od 3.000 pa sve do 15.000 kn.
- Audi A6 (2011. – 2018.)
Najnepouzdaniji auto u ovogodišnjem What Car? istraživanju pokazao se još jedan od omiljenih modela i na našem tržištu. Odabir mnogih poslovnih ljudi i tvrtki, Audi A6 dokaz je da tzv. premium proizvođači osim visoke cijene ne nude nimalo bolju kvalitetu proizvoda od višestruko jeftinijih modela.
Ako dajete 500 ili više tisuća kuna za svoje novo vozilo, onda od njega očekujete godine neproblematične eksploatacije, no Audi A6 pokazuje da to nije slučaj. 14% problema odnosilo se na akumulatore, 9% na karoseriju, 6% na motore, 6% na elektriku, 3 % na kočnice, isto toliko na ispušni sustav i mjenjače te infotainment i navigaciju.
Neki iz ove široke palete problema zadesili su 23%, odnosno skoro svaki četvrti A6. Više od polovice njih ostalo je nepokretno na cesti, a da bi ih se vratilo u vozno stanje trebalo im je više od tjedan dana boravka u servisu. Oko 40% poslova nije naplaćeno jer ih je pokrila garancija, no ostali su morali platiti i više od 15.000 kn da bi im vozilo bilo osposobljeno. Stoga je A6 uvjerljivo najkvarljiviji luksuzni auto i uvjerljivo najnepouzdaniji auto ovogodišnjeg istraživanja.