Mitsubishi na 87. salonu automobila u Ženevi

Foto: kojiauto.hr

Nakon što su svi mediji izbombardirali čitatelje s glavnim novitetima koji su prikazani prošli tjedan, sada je red da malo detaljnije upoznamo neke modele koji će u bliskoj budućnosti doći i na naše ceste. Krenut ćemo s Mitsubishijem i njihovim potpuno novim Eclipse Crossom, koji je u Ženevi doživio svjetsku premijeru.

mitsubishi_zeneva_2017_5

Dizajn

Već prije samog salona objavili smo Mitsubishijevu glavnu novost – model Eclipse Cross. Model je to koji svojim dinamičnim izgledom i linijom krova zapravo spada u SUV coupé segment, iako ima pet vrata. No, kratki prevjesi, moćni branici te nagnuto prednje i stražnje staklo svakako daju povoda toj tvrdnji. Sprijeda dominira crni dio koji je glavni nositelj tzv. MMC „dinamičkog štita“ koji potencira snažne performanse auta. Stražnji dio karakterizira tzv. „dinamičan i karakterističan“ dizajn, prepoznatljiv po gotovo kubističkom izražaju kojeg tvore dominantna visoko postavljena svjetla i jako nagnuto stražnje staklo podijeljeno na dva dijela. Kada zasvijetle, LED štop svijetla zajedno sa središnjom LED letvicom koja se proteže kroz cijelu širinu stakla tvore jedinstvenu svjetleću crtu koja daje Eclipse Crossu dojam širine i stabilnosti.

mitsubishi_zeneva_2017_6

Nova je i posebna crvena boja. Standardni sloj premazan je dodatno poluprozirnom crvenom bojom, na koju je zatim dodan i bezbojni premaz pa tako nova boja daje izniman dojam zasićenosti i intenzitet koji zrači otmjenošću i profinjenim dojmom.

mitsubishi_zeneva_2017_1

Vodoravna tabla s instrumentima s kontrastnim detaljima srebrnog metala i crnog finiša čine interijer istovremeno dinamičnim i sportskim. Stvari dodatno unaprjeđuju vrlo tanak ekran audio sustava kao i Head-up displej, što sve zajedno čini kokpit Eclipse Crossa futurističkim i vrlo uzbudljivim za vozača.

mitsubishi_eclipse_cross6

Povezivost

Kako bi se maksimalno iskoristio kapacitet prtljažnika, stražnji se nasloni dijele 60:40, dok se cijela klupa može pomicati naprijed-natrag. Kako bi se osiguralo dovoljno mjesta za noge putnika straga, moguće je podesiti stražnja sjedala u idealnu poziciju po nagibu. To doprinosi  maksimalnoj udobnosti bez obzira na strmo „spuštanje“ krova.

mitsubishi_zeneva_2017_4

U skladu s vremenom u kojem živimo, Eclipse Cross nudi Smartphone Link Displej Audio sustav, Touchpad Controler i  Head Up Displej koji zajedno omogućavaju vozaču da obrađuje informacije na što jednostavniji i sigurniji način. Smartphone Link Displej Audio podržava Apple CarPlay, pametniji i sigurniji način korištenja vašeg iPhonea. Korištenjem Siri aplikacije ili Smartphone Link Display Audio  ekrana osjetljivog na dodir mogu se dobiti smjernice navigacije optimizirane s najnovijim prometnim informacijama, ali i obavljati pozivi, čitati poruke te slušati glazba s telefona, a sve to na siguran način da se ne ugrožava sigurnost u prometu. Za sve vlasnike android smartfona, dobra je vijest da Smartphone Link Displej Audio podržava i Android Auto koji omogućava glasovno upravljanje s Google Maps, Google Play glazbu i ostale aplikacije.

mitsubishi_zeneva_2017_3

Pogon

Eclipse Cross koristi elektronički kontroliran 4WD sustav koji usmjerava optimalnu količinu okretnog momenta na stražnju osovinu, ovisno o uvjetima vožnje i podlozi na kojoj se nalazite. MMC’s Super All-Wheel Control (S-AWC) sustav kontrole dinamike vozila u sebi sadržava i AYC (Active Yaw Control) koji se aktivira pri kočenju, a koji znamo još iz Mitsubishijevih reli dana i Lancera Evo. Dodatkom prednjeg stabilizatora u tri točke koji povezuje mulde te strateškim korištenjem posebnog lijepljenja najvažnijih točaka karoserije u stražnjem dijelu, dobila se izuzetna čvrstoća karoserije. Kao što naši čitatelji znaju, kruta karoserija osim sigurnosti nudi i optimalne uvjete za rad ovjesa te je tako vožnja dinamičnija i preciznija. Eclipse Cross nudi dvije motorizacije. Prva je potpuno novi 1,5-litreni turbo benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem koji za prijenos koristi CVT mjenjač s osam manualno iskoristivih „brzina“, dok je druga modernizirana izvedba dobro znanog 2,2-litrenog dizelaša koji je dobio novi osambrzinski automatik.

mitsubishi_zeneva_2017_

Osim Eclipse Crossa, Mitsubishijev štand krasili su i već nam znani, ali uvijek atraktivni električni koncept eX, zatim ASX, Outlander u klasičnoj i PHEV izvedbi s kojom smo i mi došli u Ženevu (o čemu će više riječi biti drugom prilikom), i-Miev unaprijeđeni mali „strujić“, SpaceStar, Lancer Sportback, klasični Pajero i omiljeni radnik L200.