Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Pick-up je segment koji je u Europu stigao relativno nedavno, no zahvaljujući svojim neospornim kvalitetama i praktičnosti, dobro se „uhvatio“ i na starom kontinentu.
Ni kod nas nije drugačije, često ih vidimo u prometu, što zbog njihovih radnih sposobnosti na teškim terenima i u prirodi (od privatnih OPG-ova, preko komunalnih službi do raznih tvrtki koje se bave tehničkim održavanjem odašiljača, semafora i sličnih). Još jedan jaki adut zašto su pick-upovi toliko popularni je i taj što se na njih prilikom kupnje može odbiti pretporez, što je svakako dobar poticaj u današnje vrijeme toliko nesklono nabavci automobila za tvrtke.
Stari znanac
Mitsubishi L200 već je stari poznanik u ovoj klasi, i kao jedan od pionira pogona na sve kotače jasno je da je mehanički L200 vjerojatno jedan od najboljih predstavnika segmenta. Ovo je peta generacija L200 od 1978. godine i do sada najsličnija po vožnji i udobnosti nekom SUV-u. Logično, jer su pick-upovi sve manje radni konji, a sve više automobili za svaki dan s luksuzom koji se i očekuje u današnjim vozilima. Tako je Mitsubishi i skovao termin SUT, odnosno Sport Utility Truck, što bi Amerikanci okarakterizirali radnim vozilom, ali ne samo za bauštelu već i za slobodno vrijeme i aktivnosti u prirodi. A da pritom ne morate biti izbirljivi kojim sportom se baviti, govori i nosivost od 1040 kg pa je stvarno malo toga što nećete moći ponijeti.
Da se u ostalim slučajevima ne bi osjećali manje vrijednima, L200 nudi stvarno bogatu opremu, kako sigurnosnu tako i ostalu zbog koje se nećete osjećati zakinuto jer vozite auto s tovarnim prostorom straga. Automatska klima, upozorenje za prelazak iz trake u traku, komande Bluetooth i audio uređaja na volanu, kamera za vožnju unazad, DAB radio uređaj sa šest zvučnika i 6.1 inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, sedam zračnih jastuka itd. Ni stražnja sjedala nisu „klupa“ kakvu znamo naći kod drugih pick-upova, već se možete normalno voziti bez da poslije ne osjećate svoj stražnji dio, a obzirom da je riječ o double cab verziji, imate i prava vrata koja olakšavaju ulazak straga i štede vas nepotrebnih akrobacija kod ulaska i izlaska.
Kakav je u vožnji?
Da Mitsubishi misli ozbiljno vidi se i po tome što većina konkurenata nudi pogon na sve kotače samo uz dodatno mehaničko uključivanje, dok L200 ima Super Select okretni birač pogona koji želite. Pa tako za najštedljiviju vožnju ostavite samo stražnji pogon, dok na skliskim podlogama i po lošijem vremenu odaberete pogon na sve kotače. Ako ste se zaputili izvan asfaltnih podloga i trebate snagu za penjanje ili izvlačenje, L200 nudi i mod s redukcijom prijenosa i blokadom središnjeg od tri diferencijala što pomaže u slučaju da negdje pošteno zaglibite. Reduktor je tu da i kod vozila s malom snagom motora bitno pojača okretni moment koji dolazi na kotače, no kod ovog Mitsubishija za to u 99% slučajeva ne morate brinuti, jer njegov 2,4-litreni četverocilindraš razvija 181 KS i ono još važnije, punih 430 Nm okretnog momenta. Svakako treba spomenuti i da navedeni motor zadovoljava Euro 6 normu ispušnih plinova. Za pogon je osim spomenutih diferencijala zadužen automatski mjenjač s pet stupnjeva prijenosa koji svoju zadaću obavlja savjesno i bez trzaja. Obzirom na karakter vozila, ne radi se o mjenjaču s dvije spojke već klasičnom i vrlo pouzdanom mjenjaču s pretvaračem okretnog momenta. Prilikom kretanja nema velikih gubitaka kao što je to nekad bilo kod ovog tipa mjenjača, već L200 spremno kreće prema naprijed.
Iako vam to vjerojatno neće prvo pasti na pamet kada vidite neki pick-up, no L200 može biti i vrlo zabavan u vožnji, posebno na makadamu kada se zadnjim pogonom i velikom snagom na stražnjoj osovini možete lijepo zabavljati. Ako vas zanima jurcanje cestama, snage za to L200 ima dovoljno, samo trebate biti svjesni njegovih gabarita te rasporeda težine. Pick-up je ipak predviđen da bude opterećen na stražnjoj osovini, pa ako isključite ESP pazite da se ne nađete okrenuti u smjeru iz kojeg ste stigli (ako vas prije toga ne zaustavi neko drvo). Ako njime postupate nježno, bez naglih promjena smjera i date mu vremena da optereti ovjes, onda ćete biti u mogućnosti sasvim lijepo voziti i lokalnim cestama, brže nego što bi to očekivali. Veliku razliku u tome igra i bitno direktniji volan nego prije, samo vam uvijek na pameti mora biti njegova težina i visina.
Ono što je na asfaltu nedostatak, na terenu je prednost pa se s L200 možete upustiti u avanturu bez straha da ćete negdje zapeti. Za one koji ipak kupuju L200 da im služi takvima će biti važna nosivost, robusnost i pouzdanost, a tu Mitsubishi nema puno konkurencije. U normalnoj vožnji do nekih pristojnih brzina čak i na autocesti nije bučan, a ni šum vjetra se ne čuje previše do 130 km/h. Ako vam se jako žuri, pojurit će on i do 180 km/h, no to jednostavno nije njegov modus operandi. Iako udobnost ovakvih automobila nikad nije ista kao kod normalnih putničkih, L200 dobro se snalazi i u svakodnevnom prometu gradom. Impresivne dimenzije pobuđuju respekt kod ostalih sudionika u prometu, a povišena pozicija sjedenja omogućava dobru preglednost na sve strane. Za one nesigurne u njegovu duljinu svakako je dobrodošla kamera za vožnju unazad jer su dimenzije L200 iznad standarda kada su u pitanju naša premala parkirališna mjesta.
Isplativost
Na kraju uvijek dođemo na cijenu i držanje vrijednosti kroz period eksploatacije. 308.574 kn nije mala cifra, no dobra je vijest da u verziji Double Cab ako kupite L200 na tvrtku ili obrt, država će vam priznati odbitak PDV-a, što može imati presudno značenje na odluku o kupnji. Inače je taj odbitak bio rezerviran samo za izvedbe s 2+2 sjedala, ili samo Single Cab kod drugih proizvođača pick-upova, no Mitsubishi je s L200 uspio to riješiti. Druga verzija, ClubCab još je bolje prošla u tome, jer se na nju priznaje odbitak PDV-a i nema posebnog poreza na motorna vozila, no o tome ćemo više kada i njega budemo testirali. Uglavnom, za one kojima treba pick-up koji se neće kvariti i koji će proći stotine tisuća kilometara po svim vrstama terena i opterećenja, za privatne, ali i poslovne potrebe, teško da će se naći bolji kompromis između radnog vozila i obiteljskog prijevoznog sredstva.
Za: robusna izrada, snažan motor, odličan pogon na sve kotače, bogato opremljena kabina, normalan smještaj za putnike straga, odbitak PDV-a pri kupnji na tvrtku ili obrt
Protiv: vrlo veliki gabariti znaju biti prepreka u gradskim uvjetima parkiranja, dosta visoka cijena