Jeep Renegade 1.3 GSE 180 4×4 Limited
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Najmanji model u Jeepovom portfelju pokazao se kao odličan prodajni adut, posebno u Europi. Iako platformu dijeli s jednako popularnim i izgledom modernijim Fiatom 500x, Renegade je očito zbog pogođenog dizajna i jasnih vizualnih podsjetnika na legendarnog Willysa pronašao put do urbanih kupaca.
Kompaktnih dimenzija od svega 424 cm prikladan je za grad, pravilna i kockasta karoserija praktična je za parkiranje i točnu procjenu njenih gabarita. S 20 cm odstojanja od podloge Renegade nije namijenjen samo za penjanje na rubnjake, već i ozbiljnije izlete van asfalta. Svi detalji poput rešetke sa sedam proreza i okruglim visoko smještenim svjetlima su tu pa će i oni najveći laici brzo smjestiti Renegade u Jeep obitelj.
LED svjetla dodatno podižu ukupni dojam, a osim dobrog izgleda odlično rade i u praksi. Prilično okomito prednje staklo također je naslijeđe slavnih prethodnika, a donosi prednosti, ali i mane. Prednost je svakako osjećaj prostranosti u kabini, a nedostatak lošija aerodinamika. Ipak, oni koji si Renegadeom žele priuštiti dašak slobode i avanture neće mu to zamjeriti.
Povišena pozicija sjedenja i preglednost na sve strane uz dovoljno mjesta za četvero putnika čine Renegade odličnim rješenjem za jedini auto u obitelji. U kabini dominiraju kvadratni oblici, a podsjetnike da se vozite u Jeepu pronaći ćete na skoro svakom detalju gdje vam padne pogled. Ono što svakako treba spomenuti da je Renegade prvi Jeep koji se radi u Europi i dok to možda nekome neće zvučati kao kompliment, trebalo bi, jer je Renegade po izradi dosegao potpuno nove visine u odnosu na nekadašnje američke izvedbe.
Od materijala preko završne obrade, Renegade ulijeva povjerenje već nakon prvih par metara provedenih u njemu. Debeli volan, kruta karoserija, potpuni izostanak bilo kakvih šumova ili pucketanja iz konzola dokaz su da se radi o kvalitetno složenom autu za koji onda ne čudi petogodišnje jamstvo koje nosi sa sobom.
Nakon redizajna koji je Renegade doživio krajem 2018. godine dizeli su polako zanemarivani, a primat su preuzeli benzinci. Najjači od njih je ovaj pred vama, 1,3-litreni turbak od 180 KS. Pod imenom GSE ili Global Small Engine predstavlja najsvježiji pokušaj da se downsizingom smanji emisija CO2 i ponudi adekvatna snaga za ne baš aerodinamičnu karoseriju i u top modelu standardni 4×4 On Demand pogon sa Selec-Terrain sustavom.
Tih 180 KS i 270 Nm koliko razvija motor na kotače se prenose putem devetbrzinskog automatskog mjenjača njemačkih specijalista ZF. Prilikom prvog kretanja ujutro primijetili smo da mu malo dulje treba da „prešalta“ u sljedeći stupanj prijenosa, vjerojatno iz dva razloga, kako se zapreminom ipak mali motor ne bi „zagušio“ pokrećući 1.5 tona tešku karoseriju, ali i kako bi motor što prije došao na radnu temperaturu. Nakon par minuta sve postaje normalno i kao i svi moderni automatici i ovaj želi što prije doći do najviših stupnjeva.
Brzine se mijenjaju iznimno brzo i kada se malo priviknete, vožnja može biti i pravo zadovoljstvo. Glavni razlog za to je naravno motor koji pršti od snage i volje za bržom vožnjom. Iako se to po izgledu ne bi reklo, ovaj Renegade se odlično snalazi u brzoj vožnji zavojima. Ovjes je vrlo dobar kompromis između udobnosti i kontrole karoserije u što smo se uvjerili vozeći starom cestom prema Grobniku i nazad po izuzetno vlažnoj cesti. Riječ je o čistom europskom autu za zahtjevne kupce starog kontinenta.
Volan je direktan i cijelim putem po Lujzijani nema potrebe uopće pomicati ruke s idealnog „15 do 3“ položaja. Ako se nađete iza nekoga, dovoljan je malo jači potisak na pedalu gasa da Renegade poleti i pretekne vozilo, a to su zapravo uvjeti u kojima se motor i mjenjač najbolje snalaze. Na tom putu izmjerili smo i najnižu potrošnju tijekom testa, jer nam je prosjek u oba smjera iznosio 7,9 litara. U svim ostalim uvjetima u kojima smo ga isprobali tijekom tih tjedan dana (grad i autocesta) potrošnja je bila nešto ispod 11 litara.
To svakako nije malo, ali kada se u obzir uzme već spominjanja kockasta karoserija, 1505 kg mase, pogon na sve kotače i automatski mjenjač, onda stvari postaju jasnije. Ako se pak zaželite off-roada, ni to nije problem jer osim „zaključavanja“ pogona na sve kotače možete birati i podlogu po kojoj se vozite. Renegade tada automatski podešava rad motora, mjenjača, ESP-a i ABS-a kako bi omogućio najveću moguću prohodnost na zahtjevnijim terenima.
Sve u svemu, za 234.635 kn koliko košta testirani model ne može se naći nijedan sličan auto na našem tržištu. Da, postoje ljepši i izgledom moderniji konkurenti, ali nijedan od njih ne može ponuditi prepoznatljivost jednog Jeepa, a o terenskim svojstvima tih drugih bolje da i ne govorimo. Stoga ako ste oduvijek željeli doživjeti osjećaj Marlboro man-a, spavanja pod vedrim nebom u američkim prostranstvima, a niste imali prilike to i ostvariti, Jeep Renegade mogao bi biti vaš prvi korak u ostvarivanju te slobode.
Za: prepoznatljiv izgled, odlična izrada, izvrstan ovjes, terenska svojstva, snažan motor, performanse
Protiv: potrošnja u gradu i na autocesti