Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4×4 iHot
Kada je prije nešto više od deset godina stigao Tucson, bio je prvi iskorak korejskog proizvođača u smjeru malog SUV-a dok još taj segment nije bio toliko važan u Europi. Iduća generacija zvala se ix35 i kod nas je požnjela veliki uspjeh i okrunila se naslovom auta godine.
Dizajnerski je ix35 bio značajan odmak od dosta nezgrapnog Tucsona i evidentan pomak prema ukusima europskih kupaca. Vrlo moderan izgled, dobri motori (od kojih je najjači high power dizel bio sa 184 KS sam vrh po pitanju snage u cijeloj klasi dvolitrenih naftaša), pogon na prednje ili sve kotače te ručni ili automatski mjenjači značili su da je za svakog kupca postojao adekvatan ix35.
Nasljednik ovog uspješnog modela opet se zove Tucson, no s prvim ima zajedničko samo ime i četiri kotača. Sve ostalo je na potpuno novoj razini, tako da je evidentan napredak koji iz generacije u generaciju Hyundai postiže sa svojim modelima. Tehnički je srodan s modelom Sportage sestrinske Kije, a od ix35 je dulji 6.5 cm, širi 3 cm te niži za 1 cm. Osim toga, velika pažnja posvećena je aerodinamici pa tako Tucson ima otpor zraka od svega 0.31, što je izvrstan rezultat za ipak popriličan SUV.
Kakav je iznutra?
Hyundai je s Tucsonom popravio baš sve zamjerke koje smo imali na ix35. Kvaliteta interijera dignuta je stepenicu više. Nekada uspavani automatski mjenjač koji je upropaštavao performanse odličnog motora sada je bitno agilniji u svojim reakcijama i pri kretanju, a upravljač, koji je nekad djelovao kao da je povezan gumilastikom za prednje kotače, sada pruža pristojan osjećaj i otpor koji ulijeva povjerenje kada vozite zavojitom cestom. Prisutniji je i europski štih pa tako nema više upadljivih boja osvjetljenja instrumenata i raznih displeja u kabini koji su znali iritirati. Sve je prilično skladno, jedino se još moglo reducirati broj gumbića na klima uređaju pa bi sve bilo još elegantnije, no i ovako će samo najrazmaženiji prigovarati novom Tucsonu.
Testni je model top verzija Tucsona, opremljena najjačim motorom, automatskim mjenjačem, pogonom na sve kotače i najbogatijom opremom koja se u trenutku testiranja nudila. Takav Tucson košta 313.390 kn i spada u rang najskupljih Mazda CX-5 i Hondi CR-V, što znači da je izbor u klasi poprilično bogat i za svakog će se kupca trebati dobro pomučiti. Ono važno za svakoga tko traži ovakav auto je svakako prostranost i praktičnost. Nijednog ni drugog ne nedostaje u Tucsonu. S 513 litara zapremine prtljažnika (proširivih do 1503 litre) i međuosovinskim razmakom većim tri cm od prethodnika, ni smještanje odraslih putnika na stražnju klupu nije problem. Izuzetno bogata oprema nudi sve što se može zamisliti i s ovakvim Tucsonom ćete se zaista moći hvaliti, malo tko će vam moći parirati po tom pitanju. Ipak, sve navedeno, uz pogon na sve kotače i automatik znači da Tucson nije baš perolaka kategorija. Na vagi se pokazuje skoro 1.8 tona težine prije nego se ukrcate, što svakako nije malo. Ipak, to je i znak kvalitete i sigurnosti pa je tako Tucson na EuroNCAP-u osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost pri sudaru.
Kakav je u vožnji?
Da bi ova poprilična masa ipak bila adekvatno pokretana brine se odličan dizelaš od dvije litre. Njegovih 184 KS i dalje je respektabilna brojka koju malo koji konkurent nudi, i tu računamo i one koji stižu iz Njemačke, a ne samo s Dalekog istoka. A 400 Nm koje razvija nudi pregršt snage dostupne na zahtjev vozača, no rijetko kada zaista morate posegnuti u te rezerve. Za ugodnu vožnju dovoljno je i pola gasa, a ubrzanja kod pretjecanja se obavljaju bez zadrške i sa sigurnošću, tako da na „krivoj“ strani ceste provodite minimum vremena. Ako niste opterećeni prtljagom i putnicima Tucsonom se može lijepo voziti i sporednim cestama. Snage ne nedostaje, automatik dobro radi, jedino mu nedostaju polugice iza volana kojima bi se ručno mijenjali stupnjevi, što bi se svakako očekivalo u ovom rangu cijene. Osjećaj na volanu još uvijek ima dosta prostora za poboljšanje, ali u odnosu na ix35 djeluje skoro pa savršeno. Automatik nudi šest stupnjeva koji su dobro proračunati i realno nema velike potrebe za egzibicijama s osam ili devet brzina. Dokaz za to je i primjerno mala potrošnja od svega 9,2 litre nafte na 100 kilometara. Podsjetite se samo težine, pogona na sve kotače i automatskog mjenjača, i bit će vam jasno da je ovo zapravo odličan rezultat, kao i ubrzanje do stotke koje traje 9 sekundi. Ako vam se jako žuri, Tucson će prijeći i oznaku od 200 km/h, za što zaista rijetko ima potrebe i prostora, no i to potvrđuje aerodinamičku efikasnosti i snagu motora. To isto tako znači da je s putnom brzinom od oko 140 km/h zagarantirana niska buka motora i vjetra te ekonomičnost. U tom slučaju ćete sa spremnikom od 62 litre imati doseg od preko 900 km, a ako si baš date truda moguće je i više od toga.
Kome je namijenjen ovakav Tucson?
Ne vjerujemo baš da će top model biti hit po prodaji, no svakako je dobar pokazatelj u kojem smjeru ide Hyundai te koliko sa svakom generacijom napreduje po svim pitanjima. No svaka prosječna hrvatska obitelj sigurno bi bila vrlo sretna s ovakvim vozilom u dvorištu. Tucson može stati uz bok ranije spomenutim japanskim konkurentima bez ikakvog kompleksa. Uz još malo više razigranosti u interijeru zaista će biti teško odlučiti u rangu ovakvih SUV vozila. Mazda nudi veći vozački užitak, dok Honda sada ima u ponudi novi 9-stupanjski automatski mjenjač, no po pitanju snage Hyundai je vodeći. Naravno, vaš odabir može biti i bilo koji od jeftinijih modela (osnovni Tucson kreće od 159.990 kn) s dizelom ili benzinskim motorom, s pogonom na prednje ili sva četiri kotača te ručnim ili automatskim mjenjačem. Bez obzira na to, Hyundai će vam i dalje pružati trostruko petogodišnje jamstvo tako da možete bezbrižno krenuti na put sa svojim novim Tucsonom.
Za Vrlo moderan izgled, odlično opremljen i uglađen u vožnji, snažan i ekonomičan motor, vrlo dobar automatski mjenjač
Protiv Visoka cijena testiranog modela, nedostatak polugica iza volana za ručne izmjene stupnjeva, poprilična težina