Hyundai na IAA Mobility 2021

Tekst: Goran Vrhovec / Photo: Zrinka Maček - IAA - Hyundai

Kao jedan od rijetkih ne-njemačkih proizvođača na ovogodišnjem salonu u Münchenu, Hyundai je predstavio svoju viziju budućnosti i održive mobilnosti.

U skladu s nekim drugim proizvođačima i Hyundai se obvezao da će prekinuti proizvodnju automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine. S obzirom na N modele koje smo do sada imali priliku isprobati, nadamo se da ćemo barem do tada uživati u sve široj paleti sportskih modela koji stižu iz N odjela.

Kao alternativu Hyundai nudi električne modele poput IONIQ 5 kojeg je prvi primjerak upravo stigao i u Hrvatsku. Osim električnih modela Hyundai će nuditi i alternativu struji, s vozilima pokretanim vodikom. Sve navedeno je vođeno mišlju da do 2045. godine Hyundai postane potpuno CO2 neutralan proizvođač.

Na Hyundaievom izložbenom prostoru iz prve smo se ruke mogli upoznati s konceptom samovoznog (Level 4) Robotaxija baziranog upravo na IONIQ 5 modelu. Uz njega je bio izložen i koncept nazvan Prophecy EV koji nas je vizualno podsjetio na Porscheov Taycan, ali će sigurno koštati osjetno manje.

Prophecy je koncept koji pokazuje zapravo bazu za budući IONIQ 6. Za razliku od ostalih sajmova do sada, IAA u Münchenu nudio je i isprobavanje svih izloženih modela na posebnoj Blue Lane stazi gdje se moglo voziti sva vozila na struju pa se i iz prve ruke uvjeriti u njihove mogućnosti.

Ono što tješi neke od nas je da Hyundai u svojoj strategiji ne govori samo o BEV vozilima (Battery Electric Vehicle). Stalne reference na zero-emission pokazuju da će i vozila pokretana vodikom imati veliku ulogu u toj budućnosti. Već 2023. trebao bi stići prvi novi Nexo, ali i jedan MPV koje će pokretati vodik. Veliki SUV na isti pogon dolazi 2025.

Nakon 20 godina iskustva s vodikom i dva komercijalna modela (iX35 iz 2013. i Nexo iz 2018.) te Xcient Fuel Cell – prvog masovno proizvedenog teretnog vozila napravljenog za švicarske kupce, jasno je da Hyundai ima što za reći i na tom polju.

Osim svega navedenog, Hyundai planira iskorištavati stare baterije iz svojih vozila kao novi sustav za spremanje energije. U suradnji s lokalnim partnerima u pilot projektima istražuje se komercijalno iskorištavanje „penzioniranih“ baterija iz vozila, što je još uvijek jedna od rak-rana cjelokupne priče o električnim vozilima i njihovom (ne)utjecaju na okoliš.

Sve u svemu, očito je da Hyundai ima velike planove za budućnost i srećom, ne stavlja sve na jednu kartu. Tko zna što nas još čeka u skoroj budućnosti, no nekako nam se čini da što god to bilo, Hyundai će biti spreman.