Hyundai Kona
Tekst: Goran Vrhovec
Hyundai je danas u Barceloni održao prezentaciju svojeg najnovijeg modela pod nazivom Kona. Novi mali SUV vjerojatno je najsenzacionalnije oblikovani Hyundai do danas. Očito je da Hyundai nastavlja sa svojom ofenzivom na svim poljima, odnosno svim segmentima. Nakon ulaska u performance svijet s i30 N, sada s Konom nastoji unijeti nemir među starosjedioce ove klase, poput Jukea i u Frankfurtu predstavljenog C3 Aircrossa.
Osim primamljivog izgleda, Kona će u početku nuditi dva benzinska motora, trocilindrični jednolitreni od 120 KS, koji već znamo iz i20 Active-a te potpuno novi četverocilidrični 1,6-litreni od 177 KS i pogonom na sve kotače. Ljubitelji dizela morat će se strpiti do proljeća za novu generaciju četveroclindričnih dizelaša od 114 ili 135 KS. Jači će također biti u ponudi s pogonom na sve kotače. Na ljeto iduće godine bi trebala stići i čisto električna izvedba.
Ipak, ono čime se Kona ističe je svakako odvažan dizajn. Svjesni smo da kasno stižemo u ovu klasu pa smo zato morali ponuditi nešto hrabro i upečatljivo – riječi su voditelja projekta Raf Van Nuffela. Uska prednja svijetla i prepoznatljiva šesterokutna maska karakteriziraju Konu, no i drugi detalji pokazuju odvažnost Hyundaievih dizajnera. Kratki stražnji prevjes i niska linija krova stvaraj silhuetu koja čini Konu prepoznatljivom u moru sličnih automobila. Mnoštvo kontrastnih detalja i serijski krovni nosači samo još pojačavaju dojam SUV-a.
U kabini Kona podsjeća na i20. Po Van Nuffelovim riječima jedan od glavnih aduta Hyundaievog uspjeha na europskom tržištu su prepoznatljivi interijeri s karakteristikama koje se prenose iz modela u model. Iako sličan i20, interijer Kone ima i detalja koje poznajemo iz i30, no za razliku od njega, Kona ima i upadljivih plastičnih detalja u boji eksterijera.
Na bogatije opremljenim verzijama nudit će se 8“ displej preuzet iz i30, a Kona je i prvi Hyundai na kojem možete imati i head-up displej. Da se misli ozbiljno te da se ne štedi pokazuje i stražnja osovina koja je multi-link ako odaberete 4WD, što bi svakako trebalo povoljno utjecati i na vozna svojstva. Slabiji modeli imaju standardno torzionu šipku. Početak ponude je već spomenuti 1.0 T-GDI motor od 120 KS i 175 Nm uparenim sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem te prednjim pogonom. Jači 1,6-litreni od 177 KS ima sedam brzinski DCT mjenjač i pogon na sve kotače. U toj izvedbi, koja se može dobiti samo u najskupljoj verziji, do stotke Koni treba svega 7.9 sekundi. Ljubitelji dizela imat će na odabir osnovni model s pogonom na prednje kotače i ručni mjenjač, dok će skuplji, kao i kod benzinca, biti u ponudi s automatskim DCT-om i odabirom prednjeg ili pogona na sve kotače.
Cijene su već sad poznate, kao i nazivi šest dostupnih oprema (DRIVEit, LIVEit, DESIREit, ROCKit, LOVEit i GRIPit). Početni model s 1.0 T-GDI benzinskim motorom od 120 KS i opremom DRIVEit bit će vaš za 119.990 kn. Spomenuta oprema, uz pregršt sigurnosti nudi ručni klima uređaj, tempomat, audio uređaj s LCD ekranom kojim možete upravljati tipkama na kožom presvučenom upravljaču, el. podizače svih (toniranih) stakala, svijetla za maglu, LED dnevna svjetla te projekcijska prednja, kvake i retrovizori (grijani) u boji karoserije, 16“ alu naplatci itd. S opremom LIVEit i već spomenutim motorom dobit ćete i kameru za vožnju unatrag, električno podešavanje vozačkog sjedala u lumbalnom dijelu, Bluetooth itd. i za to će trebati izdvojiti 124.990 kn.
Najskuplja varijanta za sad je kombinacija 1.6-TGDI motora od 177 KS, AWD pogonom, automatskim 7-brzinskim DCT mjenjačem i GRIPit opremom. Za njega ćete morati izdvojiti 207.990 kn i zaista je teško sjetiti se što bi mu mogli dodati od opreme.
Kakav je u vožnji?
Obzirom da nas je u Barceloni dočekao pljusak, a i stoga što smo jednolitreni motor već imali prilike isprobati u dva i20 Activa, za našu probnu vožnju odabrali smo 1,6-litrenu Konu. To znači da smo imali i pogon na sve kotače i automatski sedambrzinski mjenjač s dvije spojke.
177 KS se itekako osjete pri svakom kretanju. Postoje tri moda rada (Normal, ECO i Sport), no obzirom na uvjete na cesti odabrali smo Normal. Postoji i mogućnost „zaključavanja“ AWD pogona pa se tada snaga konstantno prenosi na sve kotače, dok u normalnoj vožnji pogon počinje s prednjom osovinom, a kada dođe do proklizavanja uljučuje se i stražnja osovina. To smo osjetili pri skoro svakom kretanju na uzbrdici, inače vrlo zanimljive i prekrasne ture zavojitom cestom uz samo Sredozemno more. Volan je precizan i daje dovoljno informacija i na skliskoj podlozi.
Ono što smo primijetili je da je naša Kona imala samo jednozonsku automatski klimu, što je vjerojatno znak da se radilo o nekom predserijskom primjerku. Zalihe snage ima više nego dovoljno i tko voli temperamentniju vožnju s ovakvom će Konom stvarno uživati. Još jedan detalj koji nam je zapeo za oko je bio nedostatak polugica za ručno mijenjanje stupnjeva iza upravljača. Obzirom da Hyundaievi dizelaši sa 7-DCT-om u modelu i30 imaju, pretpostavljamo da će ih i ovaj top model Kone imati kada stigne na tržište. U kraćem off-roadu koji smo imali prilike isprobati činilo se da Kona neće imati probleme ni ako se s asfalta spustite na neuređene prometnice. Više o dojmovima iz vožnje čitat ćete uskoro kada nam obje verzije Kone stignu na test.
U svakom slučaju, s Konom je Hyundai okrenuo još jednu novu stranicu u svojoj povijesti. U posljednje vrijeme stalno nas iznenađuju novitetima koji ga polako, ali sigurno pomiču prema samom vrhu svjetskih proizvođača, što im je u konačnici i cilj. A u tom procesu najviše profitiraju kupci koji sada bez obzira na to koji Hyundai odabrali sigurno nisu pogriješili, već su dobili jedan od, ako ne i najbolji auto u svojoj klasi.
Prodaja u Hrvatskoj započinje u prvoj polovici studenog.