Hyundai na IAA u Frankfurtu
Foto: kojiauto.hr/Hyundai
Kao što znate, ovih dana se u Frankfurtu odvija jedan od najvećih sajmova automobila. Jesen neparnih godina rezervirana je za grad na Majni koji je ujedno i centrala Hyundaia za Europu, stoga ne čudi da su jučer prikazani njihovi brojni noviteti.
Svakako najvažniji novitet je novi Hyundai i10. Model je to koji je sa svojom prošlom inkarnacijom uzdrmao automobilski establishment u svojoj kategoriji i 2017. godine po izboru What Car časopisa s trona njihovog auta godine svrgnuo godinama neprikosnoveni VW Up!.
Kako u njihovom izboru pobjednik kategorije može ostati na vrhu sve dok ne dođe neki novi model koji je bolji od njega, i10 je godinama bio na tronu kao najbolja kupnja od svih malih gradskih automobila. Sve to zaslužio je vrhunskim dizajnom, prostranošću te kvalitetom izrade i materijala u kabini. Obzirom na veliku ostavštinu koju je za sobom ostavio prošli model, jasno je da su u Hyundaiu dobrano razmišljali i detaljno pripremali njegovog nasljednika.
Prva na listi bila je sigurnost pa je tako novi i10 najsigurniji i danas sve važnije – najpoveziviji automobil svoje kategorije zahvaljujući sustavima Connected Car i Bluelink.
I dalje ga krasi dinamičan izgled (20 mm niži i 20 mm širi od prethodnika), ali tu su i brojna sitna unapređenja koja bi mu morala omogućiti da opet zasjedne na sam vrh ove iznimno kompetitivne klase vozila. Dva su glavna smjera s kojima se Hyundai želi poistovjetiti: sigurnost i performanse. Kao što i priliči, za najzahtjevnije europsko tržište novi i10 je kompletno razvijan upravo u Hyundaievoj europskoj centrali.
Uz standardnu izvedbu vidjeli smo i sportskiji nastrojen i10 pod nazivom Hyundai i10 N Line koji uspješno nastavlja sportski naglasak kakav smo već vidjeli na i30 i Tucsonu koji dizajnerske korijene vuku iz sjajne jurilice i30 N kojim se Hyundai uvrstio na mapu uspješnih proizvođača sportskih modela.
Novi i10 pokreću 1.0 i 1.2 benzinski motori sa snagama od 67 KS preko 1.2 četverocilindraša od 84 KS, dok je trenutni vrh ponude 1.0 trocilindraš s turbo punjačem znan iz Kone i i20 Activ koji razvija 100 KS, čime mali i10 opravdano nosi N Line značku. Hoće li doći i do pravog i10 N ne znamo, ali znamo da se šuška da N odjel radi prekovremeno na novom sportskom modelu koji se neće naslanjati na nijedan model iz trenutne ponude Hyundaia.
Bit će zaseban model namijenjen pravim znalcima i pokazatelj znanja i mogućnosti koje još uvijek ne povezujemo automatski s Hyundai brendom.
Drugi važan novitet je svakako Veloster N ETCR. Prvi je to električni trkač iz Hyundaia i stvoren je za ETCR kategoriju koja s natjecanjima kreće sljedeće godine. Baziran je na Velosteru N TCR, a koristi iskustva koja je Hyundai već uspješno skupio i s i30 N TCR-om. Razvoj ETCR vozila odražava Hyundaievu strategiju razvoja električnih cestovnih vozila, istovremeno naglašavajući Hyundaieve mogućnosti u segmentu vozila visokih performansi.
Pokreće ga središnje smješten motor koji pogoni stražnje kotače, čime je postignut savršen raspored težine. Obje ove značajke su po prvi puta prisutne u jednom Hyundaievom modelu, u skladu s ETCR regulativom. Projekt Velostera N ETCR uspješno je uklopljen u već postojeće i dalje aktivne natjecateljske segmente u kojima je Hyundai uspješno prisutan, poput WRC-a s tvorničkim angažmanom, ali i u privatnim rukama s vozilima i20 R5, i30 N TCR i Velosterom N TCR.
Iako ne potpuni novitet kao što su to prethodni modeli, ali svakako jedan od najatraktivnijih izložaka na Hyundaievom štandu je i30 N Project C. Ekstremnija verzija hvaljenog i30 N proizvest će se u limitiranoj seriji od 600 primjeraka i prodavat će se samo u Europi. Najavljen u Parizu prošle godine uzrokovao je brojne glasine, a sada ga imamo prilike vidjeti i u serijskoj izvedbi.
Riječ je o pravom predstavniku hot-hatch kategorije, i to od one najekstremnije vrste. Uz „dodanu lakoću“, odnosno added lighteness filozofiju Colina Chapmana, Hyundaievi su inženjeri uspjeli umanjiti masu za 50 kg. Ne samo to, već je i ovjes dodatno dorađen i spušten za još 8.8 mm, čime je težište još sniženo za bolje performanse u vožnji, posebice zavojima. Uz aerodinamične dodatke od karbona kao što su prednji spliter, stražnji difuzor i bočni pragovi, tu su još dijelovi karoserije koji su zamijenjeni karbonom, poput poklopca motora. Zahvaljujući pažljivom radu u aerodinamičnom tunelu, Project C bez obzira što ima veću frontalnu projekciju i što je bliže asfaltu od normalnog i30 N, ima jednaki otpor zraka.
Zašto Project C? Zato jer ima tri C u njemu. Prvi „C“ označava Area C u testnom centru u Namyangu gdje se testiraju performanse vozila, drugi zato jer je to prvi model Hyundaia u kojem se koristi karbon kao materijal za karoseriju i na kraju, zato jer je Centre of gravity, odnosno težište niže 8.8 mm od standardnog i30 N.
Da ne bi bilo da je Project C poseban samo izvana, unutrašnjost je također pretrpjela dosta modifikacija u smjeru sporta i utrka. Tako se vidi izdašna uporaba Alcantare u kabini koja se brine za pravi trkači osjećaj, a tu su i Sabeltovi pojasevi koji nisu automatski, čime je dodatno ušteđeno na težini. Sjedala su Sabeltove školjke namijenjene hard-core entuzijastima koji znaju da im procedura oko pojaseva i fenomenalno bočno držanje u zavojima koje pružaju jako profilirana sjedala itekako pomažu pri vožnji na stazi.
Kako i priliči osjetno promijenjenim dinamičkim karakteristikama, tako su i parametri vožnje potpuno nanovo rekalibrirani kako bi se izvukao maksimum od svih poboljšanja koja su napravljena. „N“ mod sada omogućava potpunu agilnost i predvidivost ponašanja na stazi kakvo i očekuju iskusni sportski vozači. Prodaja kreće krajem godine i svi modeli će imati numeraciju od 001 do 600. Osnovni podaci: motor 2.0 Turbo, 275 KS, 378 Nm s overboostom, 0-100 6.0 s, Vmax 250 km/h…
Kao prozor u blisku budućnost Hyundaia predstavljen je koncept EV 45. Dizajnerski se oslanja na jedan od legendarnih modela iz Hyundaieve prošlosti – Pony Coupe Concept i tako uspješno spaja prošlost s budućnošću električne mobilnosti kojoj Hyundai pridaje izuzetnu pažnju.
Brojka 45 u nazivu odnosi se na 45 godina otkada je Pony Coupe koncept predstavljen 1974. i koji je postavio neke postulate Hyundievog dizajna. Pogled u prošlost obavezan je za kretanje naprijed. Karakter EV 45 definiran je karoserijom u monokok stilu, aerodinamičnom i konstrukcijski laganom, inspiriranu avionima iz 1920-ih.
Brojka 45 u imenu ne odnosi se samo na godine već i na prednje i stražnje kuteve, zahvaljujući kojima je EV 45 dobio „dijamantnu“ siluetu koja pokazuje kako bi budući električni modeli Hyundaia mogli izgledati.
Čiste linije izbacile su kompleksna dizajnerska rješenja i pokazala što se smatra Sensuous Sportiness dizajnom. Sensuous predstavlja pojačane emocije koje kupac može iskusiti kroz dizajn, dok je Sportiness ili „sportskost“ određena implementiranjem tih vrijednosti kroz inovativne načine mobilnosti u budućnosti.
Uz ove novitete svakako ne smijemo zaboraviti postojeće model koje smo već vozili, ali u novim izvedbama, poput potpuno nove Kone Hybrid i novog Ioniq EV.
Hyundai je predstavio opsežnu flotu serijskih ekoloških modela, dok drugi proizvođači još samo pričaju o tome te se nametnuo kao lider buduće mobilnosti. Marka nudi najširi asortiman elektrificiranih pogonskih sklopova i prodala je preko 600.000 elektrificiranih vozila na globalnoj razini.