Hyundai Elantra 1.6 CRDi Comfort
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Hyundai je u velikoj ofanzivi, nakon Tucsona koji je podigao ljestvicu u svojoj kategoriji. Nedavno smo bili na pretpremijeri novog i30 koji će isto to napraviti u kompaktnoj klasi. i10 je na vrhu svojeg segmenta otkada se pojavio, no Elantra je do sada prolazila „ispod“ radara. Po ovoj koju smo isprobali – potpuno nezasluženo.
Rijetko kada se iznenadimo nekim autom tijekom testa. Bez obzira je li iznenađenje ugodno ili neugodno, uglavnom nakon stotina izvoženih testova uvijek imate određena očekivanja od svake marke i modela i malo kada se dogodi da niste u pravu. E pa ovaj put je Elantra potpuno zasluženo iskočila iz trećeg u prvi plan, a evo i zašto.
Limuzine na bazi kompaktnih modela u Europi nisu baš popularne, uz iznimku Octavije. Uglavnom se za te modele misli da će imati „prolaz“ na tržištima slabije kupovne moći pa se proizvođači za takve modele odlučuju uglavnom u vrijeme kriza kada se ne kupuje srcem nego glavom „na metre“. No, Elantra nam je u tjedan dana pokazala da je izvanredno projektirana i osmišljena, ali i izvedena.
Dizajnerski je to i dalje tipični Hyundai, neće vas oboriti s nogu, ali i na prvi pogled se vidi da su inženjeri veliku pozornost obratili na oblikovanje četverovratne karoserije u aerodinamičkom tunelu. Rezultat svega toga je minimalni otpor zraka C2 od 0.27, čime je zagarantirana glatka „plovidba“ velikim brzinama na autocesti, ali i mala potrošnja. O svemu tome malo kasnije. Recimo i to da je međuosovinski razmak kod Elantre čak 270 cm, što je vrijednost za limuzine srednje klase, a čime se dobila veća prostornost na stražnjoj klupi i stabilnost pri velikim brzinama. Kada još uz to napomenemo da Elantra ima na stražnjoj osovini multilink ovjes, vidi se da nije riječ o tipičnom „štedljivom“ modelu za one koji kupuju auto na akcijama.
Samo dva motora u ponudi (jedan benzinski i drugi dizel) malo ograničavaju izbor, no onaj tko isproba 1,6-litreni CRDi kakav smo vozili, neće tražiti dalje. Riječ je o 136 KS snažnom common rail dizelašu kojeg znamo iz brojnih automobila korejskog koncerna, a u Elantri se čini kao da je rađen za nju. Vrlo je tih, posebno kada krenete na vožnju i tu se vidi još jedan detalj koji opovrgava tvrdnju da je Elantra „limuzina za siromašne“.
Kakva je iznutra?
Izvanredna zvučna izolacija potpuno poništava eventualno brundanje dizelaša u nosu koje bi bilo normalno očekivati, a jednom na autocesti učinit će vam se kao da se vozite u nekoj limuzini tri ili četiri puta skupljoj od onoga koliko košta testirani model. U gradu se dobro snalazi, okretna je i troši svega 6,5 litara. Ugodno iznenađenje je i mjenjač i vidi se da se i na tom polju iz generacije u generaciju u Hyundaiu stvari mijenjaju nabolje. Plavo osvjetljenje i dalje dominira interijerom, no može se regulirati njegov intenzitet. Koža na volanu i par detalja u kabini s tvrdom plastikom jedini su detalji gdje smo primijetili da bi kvaliteta materijala mogla biti bolja, no kada sve zbrojimo i oduzmemo, Elantra i dalje oduševljava. Glavni razlog za to je njeno ponašanje na autocesti ili u vožnji otvorenim prometnicama.
Kakva je u vožnji?
Sve do 160 km/h vožnja je potpuno tiha, razgovor u kabini možete voditi i šapatom. Nema šuma vjetra, nema brundanja motora, Elantra jednostavno klizi kroz zrak, a onda je tu i potrošnja. U takvoj vožnji, nismo uspjeli dići potrošnju preko 5,5 litara, a cijeli prosjek testa završio je na 5,4. Ovjes je tako dobro složen da je prava šteta što u ponudi motora nema i neki jači dizel, recimo High Power iz Tucsona sa 184 KS, jer bi on pretvorio Elantru u poslovnu limuzinu koja bi na cesti zabrinula i puno zvučnija njemačka imena. Izvanredno mirna i tiha vožnja pri visokim brzinama čini je idealnim poslovnim automobilom za sve koji rade puno kilometara zbog posla, a ne žele bacati svoj novac kroz prozor na određenu značku na nosu.
Tako dobro ležanje i stabilnost jednostavno traži veću eksplozivnost (ili je to naša želja?), a koju ovaj motor jednostavno ne daje. Razlog za to je izuzetno linearno razvijanje snage pa je njegovih 260 Nm dostupno od 1.500 pa sve do 3.500 okretaja. Prava je šteta što po tome 1,6-litreni motor nije u rangu recimo Honde koja iz iste zapremine izvlači 300 Nm, ili Fiata, Jeepa i Alfe koji imaju 320 Nm. Daleko od toga da je Elantra spora. Do stotke joj treba treptaj više od 10 sekundi, što nije loše, ali jednostavno zbog svega dobrog navedenog ranije poželjeli smo više „sape“ ispod prednjeg poklopca.
Da zaključimo, s ovom Elantrom Hyundai je svakako pogodio u centar. Dokazao je da dobar auto u limuzinskoj izvedbi ne mora biti skup da bi nudio kvalitete koje očekujete od barem jedne klase više. Stoga, ako trebate auto za poslovne potrebe, a ne želite preplatiti ono što dobivate, Elantra mora biti na vašem popisu za test vožnju. S dizelskim motorom može se dobiti već za 139.990 kn, dok sa srednjim paketom opreme i par doplata (poput 17“ alu kotača) cijena raste na još uvijek vrlo prihvatljivih 159.000 kn. Tada dobivate sve što smo naveli, plus naravno Hyundaievo petogodišnje jamstvo za miran san. Nemojte imati predrasude i isprobajte Elantru pa se uvjerite sami.
Za: komforna kabina, izuzetna udobnost vožnje, odlično ponašanje u vožnji, posebno na otvorenoj cesti, minimalna potrošnja goriva
Protiv: par detalja u kabini od tvrde plastike, prelinearan razvoj snage za naš ukus, ne nudi dinamiku kakvu Elantra po svemu zaslužuje