Croatia Mirai Challenge
Foto: kojiauto.hr/Toyota
Putovanje Toyote MIRAI od Zagreba do Bruxellesa po europskoj ruti na kojoj su instalirane punionice vodika uspješno je završio prošlog tjedna.
Po prvi puta, automobil na vodik vozio je hrvatskim prometnicama. Iz Zagreba je krenuo u avanturu prema Bruxellesu s posadom koju su činili: doc. dr. sc Ankica Kovač, voditeljica Laboratorija za energetska postrojenja Fakulteta za strojarstvo i brodogradnju te predstavnici medija, Vedran Flajnik i Juraj Šebalj. Cilj projekta je bio podići svijest u Hrvatskoj o ranom početku planiranja izrade strategija i planiranju investicija za izgradnju infrastrukture punionica vodikom.
Kako bi projekt započeo, Toyota Croatia je od tvrtke Toyota Motor Europe posudila MIRAI, model koji zbog nedostatka punionica u našoj regiji nije moguće kupiti. Croatia MIRAI Challenge timu podršku su pružili i Veleposlanica Japana gđa. Misako Kaji te prof. dr. sc. Dubravko Majetić, dekan FSB-a.
Planirana H2 ruta bila je ucrtana kroz Zagreb – Graz – Passau – Geiselwind – Köln – Brussels. Putovanje je pratilo predviđenu rutu, sve punionice bile su u funkciji te nije bilo potrebe za traženjem alternativnog pravca, a trajalo je nešto više od 24 sata (uz noćni odmor).
Tijekom Croatia MIRAI Challenga prevaljeno je 1297 km, a u Mirai je ”utočeno gorivo” na postajama:
- Austrija Graz 2,64 kg H2 (23,76€)
- Njemačka Passau 3,95 kg H2 ( 37,53€)
- Njemačka Geiselwind 3,49 kg H2 (33,16€)
- Njemačka Weisbaden 1,65kg H2 (15,68€)
- Njemačka Koln 2,57kg H2 (24,40€)
Cijena 1 kg vodika u Austriji iznosi 9,00€, a u Njemačkoj 9,5 €.
Punjenje spremnika MIRAI vodikom stlačenim na 700 bara traje oko 3 minute. Zapremina goriva / vodika u Miraijeva 2 spremnika ukupno iznosi 5 kg, čime se ostvaruje mogući doseg od 500km. Vožnjom Toyota MIRAI u okoliš se ne ispuštaju štetne emisije plinova, već iz ispušne cijevi izlazi čista destilirana voda.
Mreža punionica u Europi dostupna je na poveznici: https://www.netinform.net/h2/h2stations/h2stations.aspx