Citroën DS3 1.6 BlueHDi Sport Chic

DS3 bio je prvi model kojim je nova, premium linija Citroëna zaživjela prije nekoliko godina. I do danas, upravo je DS3 najveći hit tog novog brenda u Europi.  Iako je već više od godinu dana DS marka za sebe u PSA grupaciji, na DS3 je još uvijek na masci znak ševrona, kao posljednji znak pripadnosti nekadašnjoj marki. Ono što je bitnije je da je s redizajnom DS3 konačno i do nas na test stigao dizelski agregat, i to onaj od 120 KS. Vozili smo do sada sigurno 100 različitih Citroënovih modela, svih klasa pa i onih nastalih u suradnjama s drugim brendovima, no jedno je sigurno, upravo ovaj DS3 je najbolje što je Citroën napravio u posljednjih 15-ak godina. Atraktivan i prepoznatljiv izgled, vrhunski materijali u kabini, beskonačne mogućnosti personalizacije, odlični motori, sve su to karakteristike DS3, a s ovim motorom mislimo da su pogodili u centar.

Osim što je snažan (285 Nm već od 1750 okretaja) on je i štedljiv, no ono što nas se najviše dojmilo je ručni 6-stupanjski mjenjač koji je inače rak rana većine PSA proizvoda, ali u ovom DS3 izgleda da su se zvijezde zaista dobro  posložile pa je i to ispalo sjajno. Možda je razlog tome što smo ga imali među prvima pa ga još novinari nisu stigli „razvaliti“, no u svakom slučaju, ugodno iznenađenje. Glavna razlika izvana kod redizajniranog modela su nova prednja svjetla sa ksenon full LED  tehnologijom. Osim što izgledaju lijepo, izuzetno su i funkcionalna i zaista predstavljaju pomak u odnosu na prošlu generaciju.


Ono što smo uvijek voljeli kod DS3 je zabava u vožnji i s dizelskim agregatom nije ništa lošija nego kod benzinaca. Velik okretni moment zaista mu omogućuje živahne startove, no uže iskoristivo područje u kojem motor daje najbolje od sebe morate kompenzirati pravovremenim „šaltanjem“, što na sreću ovaj put nije problem. Dodatni bonus ovog motora je i niska potrošnja jer uz malo pažnje možete voziti s prosjekom od 5 ili manje litara nafte na 100 km. Još da je u upravljaču malo manje servo pomoći, a više osjećaja te da kočnice nisu tako preosjetljive, DS3 bi mogao proći pod vozački auto. Ovjes je i dalje tvrd, ali ne i tako skakutav kao prije, i uvijek bismo preporučili što manje naplatke kod kupnje jer s njima obrnuto proporcionalno raste udobnost vožnje.

Još par riječi o cijeni. Testirani model koštat će vas s par nadoplata skoro 200.000 kn. To je puno novaca za mali auto, ali ako gledate konkurenciju (Mini recimo) onda ta cifra i nije pretjerana. Posebno ako uzmete u obzir ekskluzivnost i nepostojanje dva ista DS3.

Za Puno stila za vaš novac, bogata oprema, otmjena kabina, snažan i štedljiv motor
Protiv U vožnji nije tako dobar kao Mini, a mjesta straga baš i nema previše. Verzije s većim kotačima nisu udobne
Mišljenje Puno je razloga zašto nam se DS3 sviđa, a beskrajna individualizacija je samo jedna od njih. Skakutava i dosta neudobna vožnja sprječava ga da bude u samom vrhu premium mališana