Citroën C3 PureTech 82 Live BVM

Tekst: Goran Vrhovec

Iza dosta dugačkog naziva skriva se početni model u ponudi Citroëna C3. Pritom stvarno mislimo na početnu izvedbu, onu koja se obično reklamira cijenom, popraćenom slikom top modela.

No dok se za top izvedbe odlučuju rijetki, bazne verzije su one koje (pogotovo kod nas) kupci zaista i kupuju. Stoga se dobro s vremena na vrijeme podsjetiti kakav si auto prosječan žitelj naše zemlje možda može priuštiti. Cijena od 89.900 kn zaista djeluje obećavajuće pa provjerimo što se sve nudi za taj novac…

Iako je redizajn već iza ugla, C3 dizajnerski još uvijek djeluje svježe. Na osnovnoj verziji, barem u ovoj boji ne dolaze do izražaja kvake na vratima koje nisu u boji karoserije, kao ni vanjska ogledala. Detalj koji će se primijetiti je nedostatak AirBumpsa, odnosno plastično-gumenih obloga na vratimo koja, osim što vizualno „podižu“ cijeli auto, imaju i svoju svrhu – čuvanje od oštećenja na našim prenapučenim parkiralištima i premalim javnim garažama.

Nedostatak aluminijskih kotača malo tko će zamijetiti, posebno uz pametno oblikovane plastične poklopce. Pet vrata garancija su praktičnosti i komocije i ono što nam pada na pamet kod ovog auta je recimo vožnja Uberom. Za nekog tko počinje s tim poslom, ovaj C3 bi mogao biti idealan start.

Sama kabina je dovoljno prostrana, ali malo veselja ne bi bilo naodmet. Da se radi o najskromnijoj izvedbi vidi se iz par detalja, poput nedostatka ekrana osjetljivog na dodir kojeg zamjenjuje mali monokromatski ekran, zatim plastični volan (koji nije uopće loš pod rukama i ima komande audio uređaja) i ono što već dugo nismo imali prilike vidjeti u nekom testnom autu – podešavanje retrovizora „na žgance“ ili ručno, za svaki retrovizor zasebno. Klima uređaj je ručni, ali ispunjava svoju funkciju bez greške.

Sjedala su dobra i udobna, ali s premalo lumbalne podrške.  Ako se na prednjim sjedalima nađe dvoje odraslih, straga bi bilo uputno smjestiti djecu, ali za kraće ture neće biti problem ni ako se radi o odraslim putnicima. Zato ona tvrdnja o Uberu ima smisla. Recimo i to da se u prtljažnik može smjestiti 300 litara prtljage, što je za ovu klasu vrlo dobar rezultat. Ipak, s obzirom da se radi o Citroënu, malo razigranosti po pitanju boja i(li) materijala u interijeru ne bi bilo naodmet.

Motor koji pokreće testirani C3 je 1,2-litreni benzinski atmosferac imenom PureTech. Razvija 82 KS, što baš i ne zvuči uvjerljivo, no ili su ti konji dopingirani ili je Citroën vrlo konzervativan u mjerenju jer je temperament koji ovaj C3 nudi više nego dovoljan za sve gradske jurnjave, prestrojavanja, uključivanja u promet i sl. Vrlo je živahan, zdravog trocilindarskog zvuka i odlično se slaže s (nažalost) samo petstupanjskim ručnim mjenjačem. Mjenjač je brz i dosta precizan, ali hodovi su malo predugi. No kada se naviknete možete zaista lijepo pojuriti njime. Kako smo većinu testa proveli u gradskim gužvama možemo iz prve ruke potvrditi da je ova kombinacija motora više nego pogođena odnosom cijene, snage i performansi.

U vožnji kao što smo napomenuli nema realnih zamjerki na pogonski sklop. Pri svakom naglijem ubrzanju C3 se propne, što već dugo nismo imali prilike osjetiti. Očito je nešto stare francuske škole ovjesa ugrađeno i u C3. Vožnja je udobna ali nećete dobiti morsku bolest. Zamjetno je i naginjanje, ali sve ostaje pod kontrolom, čak i ako vozite brže nego što bi to bilo preporučljivo obzirom da se radi o zaista početnom modelu u ponudi bez ikakvih sportskih pretenzija.

Mala zapremina motora primijeti se jedino ako ste prebrzi s mjenjačem pa do petog stupnja stignete prije nego bi to bilo preporučljivo. Tada će mu ponestati daha i jedini lijek je da se „spustite“ jedan ili dva stupnja niže da svih 12 ventila opet prodišu. Jednom kada motor dođe do daha gotovo vam je žao prestati ga vrtiti, jer se čini kao da uživa u temperamentnijoj vožnji.

Ako se ipak uspijete suzdržati od istraživanja krajnjih granica C3 će biti i prilično štedljiv. U gradu nam je trošio prosječno 7.3 litre. Otvorena cesta uz manje ili više poštivanje propisa donijela je još tri litre manje, što je dokaz da za niske troškove vožnje nije neophodan dizelaš.


Zaključak bi bio da je ovaj C3 više nego dobra alternativa na našem tržištu favoriziranim, ali i osjetno skupljim njemačkim konkurentima. Da, kvaliteta interijera možda nije ista, ali razlike su zaista minimalne. Za 90.000 kn ne može se baš puno birati, no ovaj C3 u toj kategoriji zaista nudi više nego što smo očekivali.

Za: niska cijena, živahan motor, praktična karoserija, udobna vožnja

Protiv: skromna oprema po današnjim standardima, malo živosti u kabini dobro bi došlo, premalo lumbalne podrške