Bentley Continental GTC V8 Mulliner

Zima kuca na vrata, no to nije razlog da se ne objavi test jednog kabrioleta, posebno kada taj nosi značku Bentleya. Ponudu da se tri dana družimo s Bentleyem Continental GTC, kojeg pokreće „bazni“ V8 twin turbo motor od 507 KS, bilo je nemoguće odbiti, bez obzira što se vožnja događala u Njemačkoj, po svakakvom samo ne savršenom vremenu.

Continental je najprodavaniji Bentleyev model pa iako slovi za auto nogometaša (barem je to slučaj na Otoku), ne mogu mu se poreći kvalitete pravog aristokrata. Luksuz i prestiž dva su pojma neraskidivo vezana uz ovu marku, no tu je i treći – sportsko naslijeđe. Pobjede iz Le Mansa sežu još tamo u 20-te godine prošloga stoljeća kada su Bentley Boysi bili nedostižni za konkurenciju. Već onda su Bentleyi slovili kao „najbrži kamioni na svijetu“ zbog svojih velikih dimenzija i pozamašne težine. Po tom pitanju nije se puno toga promijenilo ni danas. 2,5 tone težine zvuči zastrašujuće i više pristoji jednom Range Roveru, no 660 Nm koje ovaj „ekonomični“ V8 razvija već pri 1700 okretaja poništavaju fiziku i imate osjećaj kao da sjedite na letećem tepihu kada na semaforu prvi put stisnete gas. Pogon na sve kotače i novi 8-stupanjski automatik prenosi svu tu silnu snagu bez problema i trzaja na podlogu, a na vama je samo da ga usmjerite u pravom smjeru.  Kada osnovnu motorizaciju čini V8 twin turbo s više od 500 KS jasno je kojoj klijenteli je namijenjen ovaj auto.
S cijenom testiranog modela od 207.000 € BEZ davanja (trebalo bi dosta računanja da se dođe do prave cijene kod nas) jasno je da ovo sigurno nije krizni model, no mnogi su strani novinari bili oduševljeni kada je Bentley uveo ovaj najmanji motor u ponudu. I to s pravom. Koliko god to suludo zvučalo, ali V8 je i do 40% ekonomičniji od većeg W12 šestlitarskog motora. Uz to, V8 je opremljen i tehnologijom start-stop pa tako za vrijeme našeg testa potrošnja nije prelazila 15,5 litara. Možda na prvi pogled to izgleda puno, no ako uzmete u obzir težinu GTC-a i snagu, i da smo se vozili uglavnom po gradu, ovo su fantastične brojke.


Čak i u ovom rangu cijena ima dosta konkurenata, koji su naravno vrhunski primjerci svojih marki, no s Bentleyem ćete teško pogriješiti. Iako kabriolet po zvanju, riječ je o vrlo sposobnom grand toureru, u koji se na kraće relacije može smjestiti i četvero putnika. Već sam izgled jasno daje do znanja i zadnjem laiku da je ovdje riječ o nečem posebnom. Vizualna drama, dimenzije i masivnost kojom Bentley zrači prava su karta za ekspresan put u najviše slojeve društva. Obzirom da su GT automobili namijenjeni prvenstveno brzom savladavanju dugih pruga, vrlo su važni udobnost, potentnost motora i po mogućnosti što luksuznija oprema. Sve navedeno GTC nudi u izobilju, a za razliku od većine konkurenata ima i sjajan pogon na sve kotače pa tako ni snijeg i klizav kolnik neće biti problem ako se zateknete u alpskim predjelima u krivo vrijeme. U interijeru vas plemenita koža okružuje do kuda vam pogled seže, s iznimkom brojnih dijelova u crnom piano finišu i prelijepih kromiranih prekidača sa starinskim hodom „unutra-van“ te impresivnim otvorima ventilacije. O kvaliteti izrade ne treba trošiti riječi i može se upotrijebiti stara uzrečica da „kvaliteta ostaje dugo nakon što se cijena zaboravi“, i u ovom slučaju je zaista tako.

Sama vožnja je opuštajuća, jednom kada zanemarite da se kroz gradsku gužvu probijate vrijednošću lijepe obiteljske kuće u  elitnoj lokaciji. Direktan volan i neiscrpna rezerva snage omogućavaju pretjecanja na koja inače ne bi ni pomišljali, no najljepši je osjećaj taj što znate što se skriva u njemu, no to ne morate pokazivati. Upravo zbog toga smo najviše uživali u laganom cruisingu, i u takvom načinu vožnje motor nikada ne prelazi 2.000 okretaja, a promet oko vas slijedite bez ikakvih problema. Upravo kod tih niskih brzina ukazuje se jedan nedostatak, bez obzira na koju od četiri dostupne postavke ovjesa se odlučili. Riječ je o nešto tvrđoj vožnji od one koje biste očekivali u jednom Bentleyu, no to je danak ekstremnim performansama i dobrom držanju ceste pri visokim brzinama koje su prirodne u autu ove snage. Za razliku od coupé verzije, pri prelasku „ležećih policajaca“ osjeti se ponešto vibracija na upravljaču, no to će malo tko primijetiti dok drugih problema nema jer je ovo i službeno torzijski najkrući kabriolet na svijetu. S podignutim krovom zvučna izolacija je savršena i nema razlike u vožnji u odnosu na verziju s tvrdim krovom. Na našu sreću, u Njemačkoj još uvijek postoje autoceste bez ograničenja brzine i bogu hvala na tome, jer bi inače ova test vožnja bila prva patnja. Sjediti za upravljačem ovakve zvijeri i stalno se obuzdavati zaista nije lijepo. Regularne brzine poput one kod nas dozvoljene neće vam ni jako razbarušiti kosu ako se vozite bez krova, dok je za postizanje maksimalnih 301 km/h ipak preporučljivo pričekati da se krov zatvori. Ako ipak želite uživati u osjećaju „gore-bez“ kada temperatura padne ispod 20 stupnjeva, tu su i grijači u sjedalima te topli ventilatori u naslonu za glavu koji će vas grijati. Da bi se ovakva zvjerka sigurno zaustavila pri takvim brzinama, ugrađeni su  keramički diskovi promjera 420 mm (!).

Govoriti o nekom gubitku vrijednosti na ovakvim autima čini se bespredmetnim, no potencijalni vlasnici bit će zadovoljni jer zbog malih količina potražnja uvijek postoji, a posebno tu ističemo upravo V8 verziju koja će i kao „prethodno posjedovana“ (jer termin „rabljen“ se ne upotrebljava kod vozila ove klase), biti iznimno popularna. Bez obzira što se radi o „ekonomičnoj“ verziji, održavanje je vrlo skupo, no ako ste preskočili onu prvu prepreku koja se zove kupnja, onda vam takve sitnice sigurno neće biti problem.

Za Vizualna dramatika, moćne performanse, odlična stabilnost pri visokim brzinama. Udoban, profinjen i vrhunski luksuzan kabriolet.
Protiv Stratosferski visoka cijena čini ga vrlo ekskluzivnim i rijetkim, održavanje je skupo, a vožnja malim brzinama mogla bi biti udobnija.