Aston Martin Valkyrie: tajne dizajna

Foto: Aston Martin

Početkom godine pisali smo o budućem najekstremnijem hiperautomobilu koji nastaje u suradnji Aston Martina i Red Bull Advanced Technologies-a, na čelu s definitivno najboljim F1 inženjerom ovog stoljeća – Adrianom Neweyem. Kako je prvenstveno riječ o vodećem autoritetu na polju aerodinamike, jasno je da će ovaj Aston krasiti neka rješenja proizašla iz desetljeća iskustva iz Formule 1.

Aston Martin Valkyrie_geneva2017

Vanjski izgled Valkyrie imali smo prilike uživo vidjeti u Ženevi ove godine. Radi se o jedinstvenom dvosjedu o kojem je sada objavljeno nešto više tehničkih detalja o interijeru i eksterijeru. Izvana ga karakterizira oblik kapljice, dok cijelim donjim dijelom karoserije prolaze dva velika Venturi tunela koja provode velike količine zraka ispod karoserije do stražnjeg difuzora. Od tuda će dolaziti veliki dio downforcea pa tako neće biti potrebe za narušavanjem vrlo čistih i skladnih linija gornjeg dijela karoserije sa spojlerima i sličnim dodacima koji bi umanjili estetski doživljaj.

Aston Martin Valkyrie_14

Kako bi se maksimalno iskoristio prostor u kabini sjedala su montirana direktno na karbonski okvir auta i usprkos skromnim dimenzijama, unutra bi se po visini udobno trebalo moći smjestiti 98% populacije. Pozicija sjedenja trebala bi biti vrlo slična onoj u F1 i WEC bolidima današnjice, s nogama u gotovo vodoravnom položaju za maksimalnu povezanost s automobilom, ali i najveću moguću sigurnost. Stapanje vozača s automobilom bi s Valkyrieom trebalo dobiti potpuno novo značenje. Sigurnosni pojasevi u četiri točke dolaze u seriji, dok će opcija za sve česte posjetitelje trkališta biti u šest točaka.

Aston Martin Valkyrie_10

Aston Martinov dizajnerski tim uložio je velike napore kako bi ometanja i distrakcije vozača sveo na minimum. Zahvaljujući glasshouse pristupu, vjetrobran okružuje cijelu kabinu bez klasičnih A nosača koji bi smetali preglednosti prema naprijed ili u stranu. Kompletni prekidači i komande svega u kabini nalaze se na volanu kao kod bolida Formule 1, s prikazom vitalnih podataka na jednom OLED displeju. Uz to, obruč upravljača se skida i na taj način olakšava ulazak i izlazak u auto, ponovno u najboljoj tradiciji preuzetoj sa staza.

Kako bi glasshouse dizajn maksimalno došao do izražaja ( i da se aerodinamičke i estetske smetnje svedu na najmanju moguću mjeru), vanjski retrovizori ne postoje, već se u podnožju A nosača projicira slika kamera montiranih na bokove, a koje gledaju unazad. Na taj način vozač se na klasičan način može informirati o prometu lijevo i desno iza njega. Potpuno zatvorena karoserija i usis za zrak motora smješten na krov podrazumijevaju nedostatak stražnjeg prozora, a samim time i nema potrebe za unutarnjim retrovizorom.

Aston Martin Valkyrie_05

Jedna od velikih razlika u odnosu na prve nacrte je smanjenje površina između prednjih blatobrana i kokpita. Adrian Newey je došao do zaključka da se tu mogu dobiti vrlo veliki dobici na downforceu na prednjem dijelu vozila. U njegovim nastojanjima da izvuče maksimum aerodinamičkog potiska još su neki detalji na karoseriji dorađeni u odnosu na prve modele, a sve u skladu s form-follows- function pristupom.