Alfa Romeo Giulietta QV Line 120
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kada smo prošle godine prvi put vidjeli Giuliettu QV Line, malo tko joj je mogao naći zamjerku. Na lijepi i decentno sportski izgled, bogatu opremu, sportske detalje izvana i iznutra te odlične Brembo kočnice svakako nije bilo prigovora.
I cijena je bila izuzetno dobro složena pa se sve gore navedeno dobivalo za vrlo povoljnih 176.000 kn s dizelskim motorom od 105 KS. Upravo je u tom grmu ležao zec. Iako se prebacivanjem DNA sustava u D mod dobivalo zaista adekvatne performanse, objektivno puno bolje nego što bi to očekivali, ipak je sportski imidž zahtijevao nešto više. I to se sada i dogodilo.
Giulietta QV line dobila je novi 1.6 dizelski motor JTDm-2 od 120 KS. Ono što još više veseli je impresivan okretni moment od 320 Nm koji se zaista osjeti svaki puta kada stisnete gas, posebno u Dynamic modu. Tada je stvarno poželjno biti na suhom i dobrom asfaltu, jer ova QV Line ima tendenciju paljenja guma, posebno na izlasku iz sporijih zavoja. U brojkama je pomak nabolje primjetan u ubrzanju do 100 km/h, gdje jačoj verziji treba 10.5 sekundi, za razliku od 11.3 koliko je trebalo slabijoj, dok je maksimalna brzina sada 195 km/h, što je povećanje od 10 km/h.
Iako nijedna ni druga najveća brzina nisu legalne u većini zemalja, naš put u Milano bio je sjajan poligon za test nove verzije. Osim tradicionalnih poveznica Milana i Alfe, posjetili smo i Monzu gdje su Alfe vladale još tamo prije Drugog svjetskog rata kao tvorničke ekipe pod vodstvom genijalnog Vittoria Jana ili nešto kasnije kada je svoju Scuderiu oformio i izvjesni Enzo Ferrari. Ostalo je sve kako se kaže – povijest. Stoga i ne čudi da smo se zaista veselili odlasku na AutoClassicu, jer nam ne pada na pamet bolje mjesto za upoznavanje 105 godina Alfa Romea i testiranje kako se nova Giulietta QV Line ponaša u različitim uvjetima.
Kakva je u vožnji?
Obzirom da veći dio puta otpada na autoceste sa strogim ograničenjima, postigli smo prosječnu brzinu od 123 km/h, a trošili točno šest litara dizela na sto kilometara. Sa spremnikom od 60 litara to znači da u takvim uvjetima imate doseg od okruglih 1000 kilometara, što nije loše znati ako želite svesti tankiranje skupog talijanskog goriva na minimum. Druga generacija ovog motora zadovoljava Euro 6 normu i emitira svega 99 g CO2 po kilometru. To ju stavlja u izvanredno nisku kategoriju zagađivača i time malo kažnjavanje naših poreznih mudraca.
Ipak, ako ste već odabrali Alfu vjerojatno osim izgleda i opreme želite i određena vozna svojstva. Ne brinite, nećete se razočarati. Ovjes je pravi Alfin i u kombinaciji s ljepljivim gumama dimenzija 225/40/18 nudi sjajno ponašanje u vožnji. U zavojima je neutralna, dok stražnja osovina drži asfalt kao žvaka. Precizan i direktan volan omogućava vam vožnju zavojima bez pomicanja ruku s idealne pozicije 15 do 3, osim u slučajevima kada morate posegnuti za lijepom ručicom mjenjača. Šest stupnjeva bira se brzo i dosta glatko pa ako ste u D modu i jurcate, nećete se moći požaliti da ste spori zbog njega. Kad smo već u D modu, nešto prije 2000 okretaja dogodi se prava eksplozija okretnog momenta, kao nekad u dobrim starim „turbacima“ i vaša desna ruka mora biti spremna na brze promjene stupnjeva, jer se taj nalet snage gubi već na 4000 okretaja.
Možda djeluje kao usko područje rada, ali svaki sportski auto treba znati držati u optimalnom području da bi dao najbolje od sebe, tako da sve dalje ovisi isključivo o vozaču. Svakako ne smijemo zaboraviti kočnice koje grizu u skladu s izgledom i imenom Brembo na njima. Ovo je još jedna razlika koju vidite i osjetite na većini kvazi sportaša, jer i osjetno brži auti od ove Giuliette imaju bitno manje kočnice zbog uštede na troškovima.
Nakon Monze, i posjete tamošnjem Muzeju brzine u kojem se trenutno održava izložba L’ultima notte posvećena Ayrtonu Senni, zaputili smo se još malo dalje, na Lago di Como. Ekskluzivni gradići u kojima talijanska aristokracija i industrijalci uživaju u svojim vikendima, nude i neke od prelijepih cesta koje mogu pokazati što sve ova Giulietta QV Line može. To je pravo okruženje za sve koji vole voziti, jer s jedne strane gledate jezero, s druge su planine, a u sredini vi, Giulietta i ceste na kojima uživaju svi koji vole adrenalin. Stoga i ne čudi da je prelijepi vikend iskoristilo i tisuće motorista, ali i biciklista koji su hrabro jurcali vrlo uskim cesticama. No, nama je najbitnije bilo da je naša Alfica zadovoljno prela na usponima i nizbrdicama prepunih serpentina gdje se očito osjeća kao kod kuće. Pretpostavljamo da bi radnim danom doživljaj zbog manjeg prometa bio još bolji…
Ako ćemo o nedostacima Giuliette, recimo sljedeće. Prtljažnik prima 350 litara prtljage, što je nama bilo dovoljno, no neki konkurenti mogu i puno bolje. Glavni prigovor ipak se odnosi na nedostatak mjesta za spremanje sitnica u kabini, no koliko smo vidjeli u Ženevi, ni na novom redizajnu tu nema promjene. Dosta veliko spremište s poklopcem na vrhu konzole je zgodno, ali tamo sigurno nećete držati telefone, jer a) nećete ih čuti kada zazvone i b) vozit će se i lupati o stjenke što nije nimalo zgodno.
Trebam li ju kupiti?
Iako je teško razmišljati hladne glave kad su Alfe u pitanju, recimo da je ova Giulietta odlična ponuda čak i ako niste ljubitelj milanske marke. Realno gledano, nudi se vrlo bogata oprema, sjajan i štedljiv motor uz atraktivnu vanjštinu i interijer, pa i ako nemate sportskih sklonosti bolju ponudu za uložen novac je teško naći. A ako vas „pale“ detalji poput bijelo zelenih prošiva, koža-alcantara interijera, Brembo kočnica i odličnih voznih svojstava, a još sve to dobijete uz vrlo nisku potrošnju, i oni koji stalno računaju pluseve i minuseve neće imati puno aduta u rukama. 178.000 kn za ovakvu kombinaciju ljepote, ali i sportskog stila uz legendarno ime, prava je bagatela.
Za Izgled, oprema, vozna svojstva, vrlo štedljiv, a opet moćan motor, odlična protuvrijednost za uloženo
Protiv Nedostatak pretinaca u kabini