Infiniti_Q30_banner

TVR se vraća!

Foto: TVR

Za sve ljubitelje pravih sportskih automobila imamo dobre vijesti. Legendarna britanska marka TVR predstavila je svoj novi model, nakon stanke duge petnaestak godina i promjene dva vlasnika.

TVR-Griffith-2019

TVR je oduvijek bio poznat po svojem nefiltriranom osjećaju vožnje jer ABS, kontrole proklizavanja i stabilnosti nisu se nalazili u njihovom rječniku. A obzirom da se radilo o klasičnim roadsterima ili coupeima s dva sjedala, težinom nešto iznad tone i snagama od 350 pa naviše „konja“, bilo je jasno na kakve kupce su računali u TVR-u. No, bez obzira na znanja vožnje, TVR-i su utjerivali strah u kosti čak i po idealnim vremenskim uvjetima, a samo si zamislite kako ih je bilo voziti po standardnom britanskom vremenu…

TVR-Griffith-2019-interijer

Kao i kod svakog malog proizvođača, ni TVR nije mogao izbjeći tipične greške malih manufaktura. Tako pouzdanost nije bila baš primjerna, a okvir od čeličnih cijevi volio je korodirati do nivoa da se Cerbere/Chimaere više nije smjelo ni voziti po cesti ako se cijeli okvir nije zamijenio.

TVR-Griffith-2019-side

No, ovdje se radi se o potpuno novom Griffithu, poznatom imenu koje je krasilo dva modela iste marke u prošlosti 1961. i 1993. godine. Recimo samo da je sada proizvodni proces potpuno novi i to po zamisli slavnog Gordona Murraya, tvorca jednog od najuspješnijih bolida F1 u povijesti – McLarena MP4/4, ali i jednog od najpoznatijih i najbeskompromisnijih superautomobila – McLarena F1. U skladu s vremenom u kojem živimo ta tehnologija nazvana iStream znantno pojednostavljuje proizvodni proces i uvodi karbonska vlakna koja daju strukturnu čvrstoću konstrukcije o kojoj je TVR nekada mogao samo sanjati. Karbonski dio konstrukcije spaja se aluminijskim i čeličnim dijelovima, dok su svi paneli također od kompozitnih materijala.
tvr_chassis

Za pogon je zadužen atmosferski V8 motor zapremine pet litara s četiri bregaste osovine koji znamo iz Mustanga, ali temeljito dorađen u Cosworthu kako bi davao više snage i okretnog momenta. Ima podmazivanje suhim karterom kako bi težište bilo što niže. Za prijenos snage služi isključivo ručni (u nekim stvarima TVR je ipak ostao dosljedan sebi) mjenjač sa šest stupnjeva pod imenom Magnum od specijalista iz Tremeca.

tvr griffith_rear

Obzirom da se težina Griffitha kreće oko 1250 kg te predviđenim odnosom snage/težine od 400 KS/tona, za očekivati je ubrzanje od 0-160 km/h za malo više od šest sekundi i najveću brzinu od oko 320 km/h. Sve to uz uvjet da ne zaboravite sami promijeniti brzinu kada dođe vrijeme za to. Griffith se nudi za cijenu od 90.000 GBP, a proizvodnja bi trebala krenuti za godinu dana. Prvih 500 primjeraka tzv. Launch Edition je gotovo rasprodano, tako da se veselimo sljedećim dobrim vijestima iz TVR-a.