Infiniti_Q30_banner

Renault Clio Grandtour 1.2 TCe Intens

Tekst: Goran Vrhovec

Rijetke su prilike u ovom poslu da se vrlo ugodno iznenadite nekim autom. Obično znate što možete očekivati od sljedećeg testnog auta, bez obzira radilo se o Porscheu ili Smartu. Zato nam ta ugodna iznenađenja ostaju dugo u sjećanju.

Takav je slučaj bio i s Cliom Grandtour. Clio karavan stvarno ne zvuči primamljivo, posebno kada znate da smo ljubitelji Renaultove R.S. serije. I tako između Renulta Clio Trophy i željno iščekivanog novog Meganea R.S. vozimo i normalne izvedbe, one koje većina hrvatskih vozača zaista i kupuje. Clio u karavanskoj izvedbi svakako ima svoju publiku, no nismo  vjerovali da bi i mi mogli „pasti“ na njega.

renault_clio_grandtour_1.2_01

Otkada je stigao redizajn posljednje generacije Clia osjetan je napredak koji je napravljen, posebno po pitanju kvalitete interijera, ali i mjenjača koji se sad nude i sa šest stupnjeva prijenosa. Iako smo tržište tradicionalno naklonjeno dizelskim izvedbama, ako ne radite više od 10-15.000 km godišnje, svakako trebate razmisliti o benzincima, tim više što se nude neki stvarno pravi dragulji. Jedan od njih je i Renaultov 1.2 TCe koji također napreduje kroz cijeli svoj životni vijek pa tako sada razvija 118 KS.

renault_clio_grandtour_1.2_06

Karavanska izvedba vjerojatno je zadnje što bi vam palo na pamet kada volite vožnju i povremeno jurcanje po lokalnim cestama, ali upravo ta pomalo neuobičajena kombinacija intrigirala je potpisnika ovih redaka. Obzirom da mu karavan može zatrebati eventualno kada poželi prebaciti bicikl od kuće do redakcije te odvesti familiju do Međimurja, pokazalo se da mali karavan itekako može dobro poslužiti. A još ako se pritom vozi sam, onda se tu kriju i određena zadovoljstva koja s autom punim putnika nisu baš dostupna. I tako je Clio Grandtour pokazao sve svoje dobre strane.

renault_clio_grandtour_1.2_04

Uspjeli smo u njegovih 445 litara prtljažnika ispod pokrova potrpati sve što se moglo zamisliti, od hrane za mačke, prijenosnog frižidera do hrpe prtljage i voziti se ugodno autocestom tempom 130-140 bez ikakvih problema. Maksimalnu udobnost ove bogato opremljene izvedbe garantiraju i vrlo solidan audio sustav, automatski klima uređaj, tempomat, limitator brzine, hands free kartica za ulazak u auto, full LED svjetla itd. Uz sve navedeno, tu je i sedam vrhunskih Bose zvučnika visoke definicije idealno raspoređenih po kabini.

renault_clio_grandtour_1.2_02

Ipak, ono glavno što se nama dopalo je kombinacija motora, mjenjača i ovjesa. Već smo rekli da je s redizajnom zadnja generacija Clia dobila i nove mjenjače, i jedan od tih aduta svakako je ovaj. Po osjećaju, ali i izgledu podsjeća na zadnju generaciju Clia R.S. koja se nudila s ručnim mjenjačem. Kratki i precizni hodovi te kratki prijenosi sjajno se slažu s karakteristikom motora i bez ikakvih problema ovaj bi Grandtour mogao nositi i oznaku barem GT na sebi, ali vjerojatno zbog svog naziva to ne bi bilo spretno. Bilo kako bilo, nama je „legao“ sjajno. U gradu, usprkos nešto duljoj karoseriji od klasičnog Clia nije bio nespretan, već dapače, vižljast i brz u prebacivanjima iz trake u traku. Dobro pogođen ovjes solidno guta neravnine, a opet zadržava kontrolu kada se opustite i date si goda. 205 Nm dostupno je već od 200 okretaja, što znači da čim prijeđete tu brojku Clio počinje grabiti prema naprijed i vrijeme je za slijedeći stupanj prijenosa. Ni 1233 kg teška karoserija nije problem da karavanski Clio do stotke stigne za točno 9 sekundi.

renault_clio_grandtour_1.2_03

Vjerojatno vam je sada jasnija ona naša tvrdnja o pravom GT-u. Zato će sretni otac familije kada razveze djecu po vrtićima i suprugu na posao rado otići duljim putem do posla ili jedva dočekati odlazak na neko putovanje. S gradskom potrošnjom od 8,5 litara nije teško živjeti, posebno kada znamo da se stvarno teško suzdržati od malo temperamentnije vožnje, a kada se uputite izvan grada ovisno o stupnju suzdržavanja možete skinuti i više od dvije litre od ove brojke.

Da zaključimo, bogato opremljen, izuzetno dobro motoriziran, praktičan, dobar za voziti i nije rastrošan. S cijenom od 127.088 kn za testirani model, ne spada u najjeftinije ponude na tržištu, ali nikako ne možemo reći da je preskup obzirom što sve nudi. I još uvijek ga se rado sjetimo kao vrlo ugodnog iznenađenja, što isto tako puno govori.

Za: praktična i prostrana karoserija, bogata oprema, izvanredan motor, odlična vozna svojstva
Protiv: relativno visoka cijena

renault_clio_grandtour_1.2_teh