Honda Jazz i Jazz Crosstar e:HEV

Foto: Honda

Nakon više od četiri mjeseca konačno smo dočekali jednu „normalnu“ prezentaciju, obzirom da smo na nekoliko njih prisustvovali online.  Zahvaljujući Hondi,  jedan dan smo uživali u suncem okupanom Zagorju, a razlog je bio novi Jazz, odnosno po prvi put dvije različite karoserijske izvedbe Jazza – standardna i crossover ili SUV izvedba nazvana Crosstar.

Jazz je u svojih 20 godina života postao klasik malih automobila i mjera za sve kojima treba praktičan, kvalitetan i pouzdan auto. O tome najbolje govore činjenice da usprkos tome što nikada nije bio jeftin, uvijek je imao svoju publiku. A ista stvar je i s rabljenima. Neumoljivo drže cijenu, a i kada se neki pojavi u oglasima, nestane za dan ili dva.

Danas govorimo o četvrtoj generaciji i prvoj koja u sebi skriva hibridni pogon. Oblik je i dalje prepoznatljiv Jazz-ov, što je tipično za Hondu jer ono što je dokazano dobro i uspješno ne treba mijenjati. Inače prostrana kabina sada nudi još više mjesta za putnike.  Straga se nalaze dobro poznata „čarobna“ sjedala koja se mogu preklapati u svim smjerovima kako bi se mogle koristiti bezbrojne konfiguracije za smještaj najrazličitijih predmeta u prtljažnik, ali i iza prednjih sjedala.

Jednovolumenski modeli sinonim su preglednosti, no jedna od zamjerki prošloj generaciji Jazza bili su široki A nosači zbog kojih su mrtvi kutevi bili dosta veliki. Zahvaljujući novom pristupu, A nosači su „prebačeni“ na drugi stup, dok je prednjem sada zadaća jedino držanje vjetrobrana. Time je kut gledanja kroz prednje staklo povećan sa 69 na 90 stupnjeva.

Potpuno je novo uređenje kabine. Dok su dosadašnji Jazz modeli uživali u klasičnim kokpitima, kod novog Jazza primjetan je odmak u potpuno novom smjeru. Ispred vozača nalazi se veliki ekran koji se može konfigurirati po željama, s više ili manje prikazanih informacija. Na središnjoj konzoli također se nalazi ekran kojim se upravlja infotainment sustavom.

Materijali u kabini kao i dizajn interijera na potpuno su novoj razini i to se vidi na prvi pogled. Mislilo se i na vrijem koje vozač mora utrošiti dok pronađe određenu funkciju na središnjem displeju i ono je sada smanjeno za 58% što je bitno olakšanje i povećava sigurnost u prometu zbog manje distrakcije. Čak i detalj poput okvira ispod središnjeg ekrana bitno pomaže u lakoći opsluživanja te manje umara ruku kojom browsate po menijima. Recimo i to da putem aplikacije MyHonda+ putem smartphonea možete koristiti razne mogućnosti poput otključavanja-zaključavanja preko telefona, pa sve do pronalaženja ukradenog vozila putem GPS signala.

Kao aktivna sigurnost umjesto dosadašnjih radara i kamere novi Jazz uz njih koristi širokokutnu kameru i čak osam sonara koji bitno povećavaju mogućnosti detekcije pješaka, biciklista i drugih sudionika u prometu. Kao što je to običaj kod Honde, svi modeli, bez obzira na paket opreme u seriji imaju ovaj cjelokupni sustav za sigurnost. Kad smo već na sigurnosti, recimo da u Jazzu na vas i obitelj pazi čak 10 zračnih jastuka.

Posebna novost je pogon. Do sada smo u Jazzu navikli na male benzinske motore zapremina od 1.2 do 1.5 litara i fantastične ručne mjenjače. No sada je motor 1,5-litreni koji radi u Atkinsovom ciklusu (razvija 72 kW i 131 Nm) u kombinaciji s dva elektroagregata, jedan je generator od 70 kW, drugi elektromotor koji razvija 80 kW i 253 Nm, a mjenjača uopće nema.

Radi se o tome da snaga na kotače stiže preko elektromotora, a benzinski motor nije uopće povezan njima. Zahvaljujući ovoj pametnoj tehnologiji emisija CO2 je svega 82 g/km, a prosječna potrošnja 3.6 litara. Ipak, Hondini sportski geni nisu zaboravljeni pa tako Jazzu do stotke treba svega 9.4 sekundi.

Po prvi put je u ponudi i povišeni model Crosstar. Osim 30 mm podignute karoserije tu su i neke posebnosti, poput vodootpornih presvlaka na sjedalima kako bi mogli opuštenije uživati u aktivnostima u prirodi. Mehanički su identični, no sigurno je da će Crosstar privući mlađu publiku, za razliku od Jazza kojeg su oduvijek obožavale starije generacije.

Više o novim Jazz modelima čitat ćete nakon skorašnjih testova. Cijene kreću od 179.990. kn za osnovni Jazz Comfort, a završavaju s 227.990 za dvobojni top model Crosstar i Executive opremu.